torsdag 16 augusti 2007

allergier och eksem

Så trött, så trött.
Hemma idag då jag lider av en djävulsk huvudvärk kombinerat med lite andra förkylningssymptom, som kan vara nån sorts allergireaktion då diverse jobbiga grässorter brukar vilja börja restas så här i slutet av sommaren och framförallt när det är regningt.
Jäkla växter.
Huvudvärken kan också vara koffeinabstinens, då jag i min desperation efter den fertilaste av kroppar testar avhållsamhet från min gamla kära vän. Som tur är hittade kofeinfritt kaffe på hemköp så nu sitter jag här och låtsas att allt är som vanligt. La la la.

Min minsta bebis, katten Akilles, har fått nåt eksem runt ögonen så han tappar hår där.
Igår var vi till tant veterinären och fick recept på kortisontabletter och under två plågsamma veckor ska han nu få äta dessa mastodont puckar. Lilla killen! Fast jag kommer nog mosa de till pulver och ge i nåt gott, för gott tycker han om så gott ska han få.
Sen blir det till att banta igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vår stackars kisse har ätit kortisontabletter varje dag i fem år nu. Var jättesjuk som kattunge men är nu med hjälp av kortion och specialmat från veterinären frisk. Kortison hjälper dock inte mot rädsla för raketer ;-)