onsdag 22 augusti 2007

arrgh

Det är en tung dag idag. Självömkande sitter jag här efter en halvdan jobbdag och har precis tagit sista tuggan på wienerbrödet jag köpte till mitt koffeinfria eftermiddagskaffe. (Jag äter bara wienerbröd och bullar när det är tungt.)
Känner samtidigt ett annat missbruk tränga sig på men orkar inte avvärja mig. Glamour. Om en dryg halvtimme börjar det första av två snuskigt såpiga avsnitt och jag är på väg till soffan som det sinnessvaga våpet jag är (just nu). Jag som genomgick en ytterst påhittad men, trodde jag, effektiv avgiftning för inte mer än tre veckor sen och sedan dess har hållit mig ren, men nu lutar det alltså bokstavligen åt soffan igen. Och hamnar jag där idag, kommer jag sitta där imorgon också och dagen efter och dagen efter det... Var är karaktären?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad jobbigt med en neråtdag :-(
Förstår att denna längtan är jobbig att bära till sammans med den STORA sorgen över era änglar...
Ibland har man väl tillåtelse av återfall (om det inte är allvarligare än en såpa).
Kanske mår du lite bättre imorgon och då kan du nog hitta på något annat.
Skickar en tankekram i alla fall.