torsdag 2 augusti 2007

bingospel

Spelat riktig bingo för första gången i mitt liv. Vann inget. Men då vinner jag ju aldrig nåt heller. Fast det var rätt roligt på ett lite skrämmande sätt. Det var jag, mamma och så ett gäng riktiga proffs. Kände speldjävulen kittla mig i armhålorna och hur handflatorna fuktades allt eftesom bertil 3, enkel trea och allt vad det var som utropades.
Men som sagt, vann inget och en halvtimme senare lämnade vi lokalen och den erfarenheten 40 kr fattigare.
Men det var det värt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du får gå vidare till bilbingo. 4 timmar i en bil, med ett desperat hopp om att få tuta. Jag fick aldrig tuta. Kanske är det därför den sadiska delen av min personlighet gillar att tuta när jag kör förbi människor som sitter i sina bilar.
Elakt skrattande. Hohoho.

Den goda personligheten skänker pengar till välgörenhet. En bra balans antar jag...

Anonym sa...

Mitt förslag är ko-bingo!!

Anonym sa...

Jag älskar min J. God natt. M.

finnjonna sa...

Bilbingo och ko(?)bingo, vad är det jag har missat i mitt liv?! Måste testa så fort jag kan, e ju lite såld på vanlig bingo nu, imorrn blir det en bricka eller två igen, men bil och ko... ;-)

min M: Älskar dig med, god natt!

Anonym sa...

Har du inte hört talas om kobingo?! Man målar upp en stor bingobricka i en kohage. Deltagarna köper vilka nummer man vill ha. Efter det släpper man in en helt ovetande liten ko i hagen. Sedan väntar man och väntar man tills kon beöver "göra nr 2". Den bingoruta koblajan hamnar i, ja det är vinstnumret helt enkelt...

finnjonna sa...

anna: Helt nytt för mig det där med ko-bingo, men låter som min sorts bingo helt klart :-D. Måste leta reda på en kohage och testa ju...

Anonym sa...

Läs här för mer information: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kobingo
Vet att det stod i antingen Nt eller Corren för ett tag sen om att de anordnat kobingo nånstans här i trakterna.