fredag 17 augusti 2007

fredagsdate

favoritjonna/finnjonna - tomaato/tomejto...
Men nog tjatat om det :-)

Ikväll har vi varit på date eller på sätt och vis är vi på den fortfarande, även om det just nu är en paus mitt i allt och jag sitter här och pekfingervalsar över tangenterna och min kavaljer är vid sin dator och antagligen rasar en sväng till över gårdagens möte med SJ eller nåt annat. Inget pekfingrande där inte. Det rasslar som vore det för sista gången. Han är så söt där han sitter och rycker (ur min synvinkel) bakom skärmen.

Tidigare blev det i alla fall en helt underbar middag på Pappa Grappa.
Det började med antipasti misto av grönsaker, salami och parmaskinka och sedan en god mejramkryddad pasta med finskuren filé för mig och lammkotletter med tre olika senapsdressingar för min M. Oj oj oj vad det smakade gott! Är som en mätt lite gris just nu men ändå börjar det vattnas på tungan när jag tänker tillbaka. Det blir date snart igen!
Först ska vi bara avsluta denna.

Inga kommentarer: