tisdag 21 augusti 2007

min namnsdag idag, hip hip hurra!

Jonnas dag idag. Så trevligt.
Minns en tid då Jonna inte gick att hitta i kalendern, men nu finns jag där! 21 augusti varje år härskar jag. Åtminstone tills jag inte längre gör det.

Annars har det varit en rätt trist dag.
Kvällen var väl trevlig, men nu har det trevliga gått och lagt sig (han är trött min älskling) och ensam är jag kvar med katterna och inväntar dansen på TV, som jag "bara måste se" enligt min vän som gråter till wienervalsen. Och det ska faktiskt bli skoj. Kanske att jag dagen min till ära öppnar lilla flaskan Chianti (här följer ett obligatoriskt Hannibal Lecter-slörp) och tar mig ett glas gott tillsammans med en bit dinkelbröd?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!!!

finnjonna sa...

Tackar och bockar! 25 minuter till.

Anonym sa...

Grattis igen. I efterskott. Älskar dig./M

Anonym sa...

hur kunde jag missa denna dag!!! STORT GRATTIS I EFTERSKOTT GUMMAN!!!! massor av pussar;)

Anonym sa...

Grattis!
Jag upplever en viss bitterhet eftersom de tagit bort Sofie. Visst, Sofia finns kvar, men det är liksom inte samma sak!

Och visst är dansprogrammet beroendeframkallande?

finnjonna sa...

sofie: Jo det e det! Längtar nu till nästa vecka :-D Direkt fast.