lördag 25 augusti 2007

Serie A

Så var det dags igen. Italienska ligan har rullat igång och fotbollen har helt tagit över min man. Och så här kommer det hålla på i nio månader till, hur mycket han än försöker intala mig om att det bara är nu, första helgen som det bara blir boll och ingenting annat. Mmm visst.
Frustrerande för mig nu att behöva sitta i ångestrummet och se mina program om jag har turen att de går i den antika lådan som bara tar in ettan, tvåan och fyran. Och inte jätteinspirerande att få och höra information och analyser om Totti, Totti och Gattuso i var och varannan mening resten av detta år och lite till. Fast det får jag ju lyssna till jämt ändå.
Men jag ska inte klaga, för mycket. Det är serie A bara en gång om året, även o den gången är lång (läs nio månader) och det finns ju tristare saker att göra en (varje) lördagkväll än att sitta i varsitt rum och se på varsinna tvapparater varav den han kollar på är ljusår bättre än "min". Eller finns det?

Men kanske är det, som han säger, så här bara denna första helg?
Nästa sitter vi förhoppningsvis och myser ihop i soffan och ser bra film till en bunke popcorn och hans händer vilar på mig istället för den trygga plats skrevet verkar utgöra när det är sport på TV, samtidigt som Totti sparkar boll bäst han vill i grannkanalen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, känner igen det där. Men i mitt fall är det mer TV-spel det handlar om. Bioshock släpptes i fredags... Xboxen är kopplad till vår 42" där även all koppling till dator och tv-boxen går. Tur att vi har 2 st, men det är inte lika kul att ligga i sängen och titta på en gammal tv när vi har en fin i vardagsrummet. ;)
jag ska försöka gå ut och gå istället! ;)

Anonym sa...

Totti är en jävla mes.
Rocchi däremot....un uomo.