fredag 10 augusti 2007

Stella, Akilles och jag

Vi hade det riktigt mysigt på toa kattmamman och bebisarna ikväll medans det läskiga fyrverkerikriget höll på därute. 20 minuter satt jag där med mina små. De lekte, åt mat och verkade trivas och så hade jag min sprillans nya Nokiatelefon med mig (med kamera och musik i) så det fanns att göra, även om 20 minuter sittandes på toagolvet kan vara riktigt långa minuter.
Ute på stan är det fest. Man hör det hit. Men jag hör inte dit.
Inte just nu.
Kanske att min älskling och jag imorgon tar oss en terapeutisk tur genom folkhavet på marknadsgatan. Eller kanske inte. Vi får se.
Man kan ha kul hemma också. Framförallt med en sprillans ny Nokia 6300 i sin hand.
Ack vad vi finnar kan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ikväll gick det något bättre för Baltazar och M på toa. Baltazar var inte riktigt lika rädd.
En kväll kvar nu.

Ha en trevlig helg.
Kramar till dig och kissarna.

finnjonna sa...

anna: Vi kramar tillbaka! Bara en kväll kvar nu.

Anonym sa...

Ett tips på musik i Hörsalsparken; Rawhypnols. Rock n roll, rockabilly nånting. ;) Ös på scenen :) 23.15

Roligt med gratis konserter, men ack så tråkigt med svensk publik. De står 10 m från scnenen med armarna i kors. Enda gången de märks är mellan låtarna. Tråkigt.

finnjonna sa...

ingela: tack för tipset! Får se om man orkar släpa sig dit. Och då ska iaf inte jag stå med armarna i kors!