söndag 7 oktober 2007

börjar bli ledsen nu

Känns ju inte så bra. Bion börjar om en timme och tyngden nånstans i halsen har ökat. Den där klumpen växer till sig likt en galopperande cancersvulst och jag börjar få svårt att andas och jag vet inte riktigt varför. Eller jo det vet jag. Vem försöker jag lura? Har ju frossat på väntar-barn sidor på nätet igen.
Varför gör jag det? Som i dvala letar jag mig dit och sedan ska det tittas, läsas och avundas. Precis efteråt är det som att jag glömmer eller förtränger att jag varit där. Om det inte vore för klumpen skulle jag hävda att jag kollat på kläder på HM hela dagen. Trista dumma söndag! Alltid blir det så här. Ska ju på bio och se film om tvångssteriliseringar, som om det skulle pigga upp. Jihaa vilken fest livet kommer kännas som efteråt. Börjar ordentligt ångra mitt filmval. Det är ju nu jag behöver en dos Hairspray ala Hollywood, inte ångest från den mörka nordiska skogen.
Ja ja. Man ska inte måla han med hornen på väggen. Det blir säkert "trevligt".
Bara att bita ihop och handla godis med morgondagens lunchpeng och tänka tra la laa.
Kanske hörs vi sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ge fan i de där sidorna!

Och ha en trevlig kväll, om du kan...

Anonym sa...

Jag förstår verkligen dig!
Den där förmågan att dras till det där som man så oerhört mycket drömmer om, men som samtidigt får en att bli så ledsen ..Är en förmåga jag också allt för ofta har.

Hoppas du får en fin biokväll!