torsdag 22 november 2007

god morgon

Eller i alla fall morgon. Tidningen har ännu inte kommit idag heller. Fast det är nog lika bra. Hade inte orkat läsa.
Mitt morgonkaffe har precis puttrat färdigt. En del vanligt och två delar koffeinfritt. Jag har tänjt lite på mitt kaffeförbud på sistone. Det var ingen rolig tid, tiden då förbudet var aktivt, minns den knappt. Eller det enda jag minns är att jag hela tiden vill ha kaffe, så nu kör jag en kompromiss.
Det är ju rent ut sagt skit att jag inte känner mig sömnig i sängen de här jobbiga morgontimmarna. Väl uppe tror jag att jag kommer gäspa ihjäl mig. Fast nu är det ingen idé att krypa ner igen. Har redan skurat spisen och ska ta och torka lite andra ytor snart. Göra lite nytta också. Bra va.
Men först är det kaffe.
Och där kom tidningen.

3 kommentarer:

Lintin sa...

Åh, det här var en jättefin blogg, hit kommer jag gärna tillbaka!

finnjonna sa...

Tack så mycket lintin! Där blev jag glad!:-)

Anonym sa...

morgon på dig också. Känner likadant som dig. Det var länge sen jag kände att det var en god morgon. Jag vaknar med huvudvärk allt för ofta. Då är det ingen god morgon.

Hoppas din dag blir okej.