lördag 2 februari 2008

trött jonna bloggar hår och annat strunt

Det var häromkvällen slingorna kom på plats. Vet inte om jag gillar det riktigt även om jag väldigt ofta ser ut just så här. Sedan är väl inte frisyren med de små vingarna på sidorna helt klockren på mig heller. Men just nu vet jag inte vad som skulle vara det. Är kluven, inte bara i topparna, och i stort behov av en total makeover.
Märks väl att jag är ensam och uttråkad (och rätt trött av ringarna under ögonen att döma)?
Marcus gör Norrland och jag lägger ut ointressanta bilder på mig, mina tår och saker jag äter på stackars bloggen. Inte undra på att besöksantalet sjunker som Virginia Woolf i Timmarna, långsamt men stadigt. Nejdå.
Timmarna är förresten en helt fantastisk film. Såg den två gånger efter varann första gången jag såg den, ja eller andra... också. Måste se den snart igen känner jag nu.
Nyss tittade jag på Supersugen, inte som Timmarna direkt, men rolig. Myspysig med ton av underliv. Lite väl mycket emellanåt för min smak, men den gjorde det den skulle, muntrade upp sega lördagstillvaron och gav mig ett par skratt.
Nu undrar jag för mig själv hur kvällen ska fortsätta. Blir det en date med LOST-boxen eller en med SCRUBS?
Så många boxar, så lite tid.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätt fördriva tiden... du gör i alla fall något. Sitter inte och bara låter tiden gå... det är att vra kreativ, du skapar ju! Dessutom reflekterar du... BRA!!

Fortsätt vara kreativa Du

Anna J

Madde (maddepladder) sa...

Älskar också "Timmarna"! Har även jag sett filmen två gånger och även läst boken två gånger. Kan längta efter att se/läsa nåt som man tycker så mycket om, det händer för sällan.

Anonym sa...

Här är en till som tycker Timmarna är underbar. En scen som etsat sig fast är den på perrongen "I´m dying in this town" SÅÅÅ BRA!!! Du är som vanligt jättevacker; alltid kul att se bilder av dig. :-)

LolitaRegina sa...

hoppas du valde lost-boxen som dejt, lost är BÄST! :)

finnjonna sa...

Tack Helena!

lolitaregina: LOST blev det :-). Skulle bara se en eller två avsnitt, det blev en tredje och sen fick jag slita mig från soffan. Vill ju se långsamt så jag har mycket kvar. Är helt beroende. Inne på tredje säsongen nu. Skiva tre. LOST är bäst!

LolitaRegina sa...

mitt lost-rekord är 8 (åtta) avsnitt på raken ;) det var vid ett tillfälle när jag hade magkatarr och kunde inte göra annat än att ligga i soffan med en katt på magen..
nåja, lost är BÄST, och man blir beroende så fort, så fort..! ;)