fredag 4 april 2008

ledsen känsla kryper fram

Någonstans mellan andra delen av Glamour och Judge Judy kom den. Som en smäll på käften när man precis rundar ett hörn. Den där jobbiga känslan av jag vet inte vad. Fort kommer den och plötsligt blir allt bara så olustigt. Jag känner mig som ett fejk. Här har man gått och lallat leende i två dagar för att sedan utan anledning krypa ihop i fosterställning och gny. Fast vad ska jag göra? Det är bara idioter och Linda Bengtsing som alltid skrattar och ler. Men det gör ju så ont det här. I bröstet och i magen. Som en stor äcklig växande svulst. Måste gny nu ett tag och få det överstökat och bara hoppas klumpen snabbt blir mindre. Skit också, vad sur jag blir. Just nu? Skulle ju ha en toppenkväll med filmen jag såg fram emot. Och med goda marmelader i skåpet. Jäklars. Blir till att glo på trötta intra nätet för lite inspiration och kanske kommer lusten att göra något tillbaka sen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du någon gång testat meditation? Alltså seriös, icke "Hokus Pokus" meditation. Att genom träning lyckas koppla bort saker och slappna av.
Jag har testat. Men det var oerhört svårt. Och tyvärr har jag inte fortsatt träna. Men när jag läser hur du känner det, så känner jag igen mig om hur det där ledsna och jobbiga bara kan hoppa på mig också. Och jag har lovat mig själv tidigare att öva på att meditera. För att lära mig att fokusera bort ifrån det som är ..Lära mig att bara vara i nuet och slappna av.
Vet att det kan låta flummigt. Men det behöver verkligen inte vara flummigt. Så har du inte gjort det. Så är det ett tips att testa. Det är självklart inte lösningen helt på vad du känner ..Men det kan vara värt att testa. :)

Och en tjej på skolan har talat oerhört varmt om att meditera när man ska föda barn. Och när värkar sätter igång. En tjej på skolan är gravid och hon testade meditera tillsammans med denna tjejen, och hon tyckte det var helt fantastiskt. Och skulle verkligen se till att använda sig av det när hon får verkar och föder barn.

Så man kan ha mycket nytta av meditation. :)

Vilken lång kommentar det blev. Kanske är meditera det sista du vill göra. :)
Var Rädd om dig! Kram!

finnjonna sa...

Anna: Jag har faktiskt testat för tio år sen ungefär. Tyckte mycket om det. Men som du skriver måste man nog fortsätta träna... Ångrar att jag inte gjorde det. Borde nog se mig omkring efter nån ny kurs eller så.
Tack!

LolitaRegina sa...

usch, jag känner igen mig så.. :(
det går bra på morgonen, man stiger upp, duschar, åker till jobbet, jobbar, åker hem, lagar mat, tränar.. och sen.. sen kryper den där ledsna känslan fram. sorgen i bröstet. mitt blödande mammahjärta..
(kort resumé varför mitt hjärta blöder konstant: för tre veckor sedan hade mina pälsänglar ett RIKTIGT bråk, sedan dess kan dom inte leva ihop. nu har jag den ena boende på annat håll, och det känns hela tiden som att vara halv.. framtiden är oviss, och oron gnager, och saknaden värker..)
älskar din blogg, har kommenterat några gånger innan, även om den ibland blir nästan för stark att läsa och allt bara rinner över..