tisdag 29 april 2008

men jag får en stringtrosa

För många veckor sedan var jag med och tävlade om en resa all inclusive till Italien (nej, man kan faktiskt inte åka dit för ofta) på nätet. Kan ju inte skada och någon gång måste ju turen vända, tänkte jag och svarade på frågor och lekte några sifferlekar. Tiden gick och jag glömde allt, tills jag nu idag får veta att jag inte gått vidare i tävlingen om högvinsten men att lyllo-jag ändå får något, nämligen en stringtrosa! Heja mig! Jag menar wow. Vad är väl en vecka med mat och annat i Italien när jag istället nu kan få spänna fast en alldeles egen rem i stjärtvecket?! Jag som aldrig vinner något, det är faktiskt så illa att snöret i "Alla vinner" lotteriet går av när jag drar, har alltså äntligen kammat hem en vinst. En stringtrosa. Ska jag se detta som ett gott omen inför det som väntar? Jag tror att jag ska det. Tre dagar före behandlingstart känner jag mig kaxigare än på länge. Det doftar svagt av seger eller åtminstone hopp om sådan när plötsligt en oväntad trosa meddelar sin ankomst.

3 kommentarer:

ingy sa...

*asg* yey, en string! ^_^

Anonym sa...

Ha ha ha...en stringtrosa! Använd dem flitigt för snart kommer du att behöva långtövermagentrosa. Och det kommer du att älska! Tack för ett gott garv. Du är guld. Kram

Elin i Björken sa...

Men akta dig så du inte får nån otäck svampinfektion innan du sätter igång behandlingen.