fredag 4 april 2008

mmmarmelad...

Det är inte bara jag som blir äldre. Vet inte om jag ska se det som en tröst eller ett hot. Hursom så ska det iaf smaka gott på vägen.
Efter skön promenad i staden köpte jag tre ostbitar och två nya marmelader från fina ostaffären idag. En plommon/rabarb och en fikon, utan minsta tillsatt socker eller andra konstgjorda sötningsmedel, bara frukt och fruktjuice och vad gott de smakar! Ihop med osten framförallt. Får stänga in godbitarna i kylen nu. En dag imorgon också och det är då vi officiellt ska frossa i mums.
Finns inte så mycket mer att säga om dagen hittills idag. Solen skiner och det säger liksom sitt. Jag lapar i mig som ett törstigt barn. Det är inte sant vad utsvulten man är på strålarna såhär i april efter långa vintern och hösten innan.
Ikväll blir det solosång för mig fast utan sång. Ska titta på ett misstänkt fynd på DVD. Återkommer om jag har rätt.

Inga kommentarer: