måndag 7 april 2008

monday bloody monday

Så gick helgen och det är åter måndag. En bra sak är att vi redan är på rätt god väg igenom den här dagen (rätt vad det är kommer klockan vara 11:23 och sedan 13:46 etc) och det måste vi ju, ta oss igenom, annars blir det aldrig tisdag och resten av veckan. Att ta bort måndagen även om det många gånger känns som den bästa av ideér någonsin är inte värst klokt egentligen, då skulle bara tisdagen bli den nya måndagen ungefär som det gråa är det nya svarta. Nä måndag får vara. Som det lilla nödvändiga onda det är. Fast som jag sagt förut så är det faktiskt inte måndagens fel att den är så hemsk. Det är min tolkning av den som är boven i veckodramat och min tolkning är min att göra, så vill jag sluta hata måndag får jag själv ta tag i det.
Jag gör det nästa vecka. Idag känns det alldeles för bra att bara avsky den här skitdagen och allt den (inte) bär med sig.

ps. Jag har ont i tanden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jonna, här kommer massor med måndagskramar!

Anonym sa...

Aj, Stackare! Det fruktansvärt jobbigt att ha ont i tanden. Hoppas det inte är något allvarligt ..Och dyrt!

Jag känner igen mig i din känsla för måndagar. En känsla du garanterat delar med många andra. Jag var likadan förr. Oftast började det redan lördagkväll. Snart söndag ..och då är det nästan redan måndag. Så jag lyckade knappt njuta av helgen ens. Fredagskväll och lördagsmorgon var det bästa på hela veckan. Men något magiskt har hänt sen jag slutade jobba och började plugga. Nu är måndagen helt fantastisk! Jag kan börja längta redan på fredag efter att det blir måndag. Men tyvärr gör ju det lätt att man knappt lyckas njuta av helgen. Men helgen är ändå bra den med. :)

Men livet tuffar på och även för mig finns det "måndagar". Ibland kan vissa veckor vara som en endaste lång måndag, som aldrig vill ta slut.
Men våren är här. Solen tittar fram. Man får försöka njuta av stunden så gott man kan. Och när man inte lyckas, så får man helt enkelt inte döma sig själv. Vi är lika fantastiska oavsett hur det känns!

Anonym sa...

Tänk...jag har precis skrivit som överskrift i min blogg...I don´t like mondays...helt ovetande om det du skrev*skratt*
Men nu är måndan över och veckan går vidare...och på toredag kväll blir jag ledig i tre dagar...
Ont i tanden är INTE kul...hade en visdomstand som började krångla en fredagskväll för en månad sen eller så...lyckades få tag i en tandläkare på måndan,men fick vänta till onsdag innan de kunde dra den...var tvungen att börja med penicillin först...den tiden...på värktabletter...önskar man ingen...Hoppas det löser sej med din snabbt...
Kramar