onsdag 30 april 2008

pasta puttanesca

Äter min mat och känner mig osedvanligt duktig. Lagade en liten pastarätt häromdagen att äta till lunch och nu vart det dags. Riktigt gott är det. Eller så är jag bara väldigt hungrig. Den består av pastaskruvar (vita fiberrika) och tomatsås med basilika i vilken jag sedan blandade lite sardeller, kapris och gröna oliver. Toppade (jag måste alltid toppa) sedan med lite thaibasilika som passar lite oväntat väldigt bra måste jag säga.
Min favorit pastasort är just skruvar. Det fastnar alltid god sås mellan flikarna och har man kokat den lite al dente kan man sulta ett bra tag innan smaken försvinner.
Vi ska bila till Gävle ikväll. Eller jag bilar, Marcus softar i sätet bredvid. Blir trevligt. Kul att träffa muuminfamiljen och få äta lite gott. Jag måste leta reda på min bilåkarmusik innan vi far iväg. Har blivit lite väl mycket Thåström och dålig radio senaste turerna och det stressar bara upp mig. Han förstnämnda är visserligen bra men i bilen känns det inte riktigt rätt. Nä, ikväll blir det sköna toner med Eppu Normaali och Leevi and the Leavings. Mackan får säga vad han vill. Chauffören bestämmer!

Leevi med "Teuvo, maanteiden kuningas" (Teuvo, landsvägarnas konung)
http://www.youtube.com/watch?v=49f_3SUgX20

Eppu:
http://www.youtube.com/watch?v=5bYT9hL1uDY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=j8__ivneWno&feature=related

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag nog inte tjatat om Caj Karlsson på länge så, jag tycker ni ska leta upp skivan jag skickade och plugga in! ;)
Förresten, har Marcus fixat "lämp" ännu? I så fall kan ju han köra.
I vilket fall, glad Valborg på er!

Elin i Björken sa...

Å då åker ni nästan förbi Stenkastet och Björken där jag bor. Nästa gång kan ni ha oss som fika/bensträckarställe. Det vore kul! Från oss är det dryga timmen kvar till Gävle.