söndag 20 april 2008

solmulen söndag

Har på mig mina nya turkosa örhängen för att pigga upp tillvaron och dagen. Det är visserligen sol och rätt varmt ute, men känslan här inne är mulet värre. Fast snart är det kväll och då ska jag pusta ut. Måste bara få denna dag avklarad först. Läskigt att de så ofta kommer, dagarna som man bara vill få avklarade. Jag är alldeles för gammal för dessa men de bara fortsätter komma. Ja eller kanske inte så kanske ofta lägre, men för ofta ändå. Måste ta mig i halslinningen och se till att inte slösa på dagarna såhär. Varje borde egentligen innehålla något som som gör den värd sitt namn. Det är synd att i efterhand tänka tillbaka och av de senaste 365 minnas ett par, max. Nej det där ska jag ta och jobba på. Bara den här dagen tar slut först.

(12 dagar kvar till stora starten. Nästan halva kattmatspåsen har gått åt.)

Inga kommentarer: