fredag 4 juli 2008

vykort från västkusten






















...eller bästkusten som någon skrev. Känns åtminstone så när man står på en klippa och blickar ut mot havet. Det är fint här. Riktigt fint. Marstrand var en liten pärla. En på-låtsas-stad med väldigt vackra hus. Vi valde ändå att lämna ön sent igårkväll och åka in till stora Gbg och bosätta oss på 18:e våningen med utsikt över hela stan, ett bra beslut. Kväll i Marstrand utan egen toa och jag med min mage? Nä idén var ingen hit så vi skippade det men njöt ändå av varje minut och timme vi var där.
I Göteborg kan man inte missa att Bossen är på besök. Vart man än går dundrar "born in the USA" eller annat ur högtalarna, krogar sätter ihop Boss-menyer och erbjuder Bruce-specialare åt höger och vänster. Folk har verkligen laddat järnet för den här helgen. Skönt att dra sig "hemåt" mot Frölunda på eftermiddagen när de värsta horderna drog sig in mot stan. Nu sipprar dräglet i mungipan i takt med att dofterna från köket ökar, Eva-mammas mat snart!
Jag överraskas idag glatt av Mini som börjar ta form. Små vingar som ska bli till armar och ben och en antydan till ett litet öga börjar bli synligt. Det är bara tre dagar kvar till dagen D. Vi hoppas och ber...
Ha en underbar kväll och helg, var ni än är!








8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er !!

Underbara foton o ni ser sååå gosiga ut .
Hoppas ni har de gott o att du kan njuta Jonna .

Kram på er från Åse

Anonym sa...

Härliga bilder!
Läser din blogg ganska ofta. Förundras över vilken vacker hårfärg du har! Får man fråga om den är äkta? Om inte - hur färgar du? Och vilken färg har du från början?

Anonym sa...

Men guuuuuuuuuuuud vad vacker du är!!

Elin i Björken sa...

Åh! Så klart jag håller tummarna att det ska "ticka" och ha sig i lilla Mini.

Hoppas ni får en jätteskön helg i Göteborg och att din mage tar och lugnar ner sig!

Anonym sa...

Jag är NÄSTAN inget avis på er som är på Sveriges Framsida;) Jösses, Göteborg ÄR en härlig stad!! Håller med anonym om din hårfärg för jag har själv funderat *garvar*. Ha det så härligt och njut av varenda sekund!
//Hillbergskan

Anonym sa...

Du ser fantastisk ut! Hoppas ni har det underbart, snart ska jag ta med mig hela familjen och åka till västkusten jag med... super!

Anonym sa...

Håller tummarna! Något annat vore sorgligt och jag vill se bilden till höger utvecklas till en liten människa.
/V

Anonym sa...

jag håller tummarna för er. minis hjärtslag ska finnas där och jag beundrar er.