söndag 6 juli 2008

hemma

Vilken underbar helg vi har haft. Vackert väder och vackra människor! Vi är båda så lyckligt lottade med två par helt fantastiska föräldrar och i helgen fick vi träffa alla fyra!
Idag på hemväg började det regna lite lagom lägligt i Jönköpingstrakten och vattnet fortsatte skölja ner över oss ända hem. Samma termometer som igår visade 28.5 grader stannade idag på 12.5 och det är bara att konstatera att vi upplever ännu en svensk sommar utan garantier. Tack och lov då att dessa brukar innehålla en hel del brittiska kriminalserier av klass. Ikväll (alldeles snart!) blir det tyst vittne, imorgon suveränt otäcka Durham County (Kanadensisk visserligen), på tisdag lätt usla men lika kultiga Morden i Midsommer och på onsdag Mördare okänd, med supercoola Trevor Eve (bilden).


Till soffan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara önska er lycka till imorgon. Jag håller tummarna för er och hoppas på att allt kommer att gå bra.

Anonym sa...

jag börjar bli så trött på den här sommaren. varför är det ALLTID så att den där västkusten ALLTID har varmt väder, eller oftast. Inte för inte den kallas "bästkusten" eller Sveriges framsida.
Norrland är bara kallt kallt kallt kallt, å ändå bor jag kvar. Helt obegripligt. Fast å andra sidan behöver jag inte oroa mig för fästingar och mördarsniglar, å sen har vi ju hyfsade vintrar.

Tack för ordet!
Norrlandspinglan

Anonym sa...

Kikar in och lämnar en hälsning. Håller alla tummar och tår imorgon! Imorgon är det också vår Vendelas 6-årsdag och alla tankar det innebär...

Många varma kramar från Göteborg.
Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega* och lillebror i magen