fredag 11 juli 2008

solfrossa

Apropå tubisarna.
Jag tog i dag. Lite väl mycket. Låg i solen på baksidan med hårt solpressande mamma och tänkte inte så mycket alls. Läste istället, drack vatten (tack och lov i mängder) och snackade skit som man gör på en vanlig semester ungefär. Rätt vad det var hade tiden rusat iväg och jag började känna hur det började strama åt lite här och var. Hade inte en tanke på att mina pösiga lår t ex inte har sett en antydan av sol på flera år och att plötslig exponering i ett par timmar kanske inte är det dom behöver mest, framförallt inte helt utan solskydd (dumt dumt dumt). Ett långt linne täckte magen hela tiden så Mini hade det nog skönast av oss alla och medan h*n svävade på i godan ro grillades mina lår hårt, något som jag nu får betala för med ajaj. Är väldigt varm men fryser samtidigt. Ska nu rätt genast så fort jag smort in mig med svalkande kräm lägga mig och sova bort det värsta. Imorgon är hösten tillbaka så inte ens av misstag kommer jag få på mig mer sol.
Och lika bra är väl det.

2 kommentarer:

Elin i Björken sa...

Jag ser att Minis "svans" börjar bli mindre och att armar och ben börjar ta form. Vad mysigt! :o)

Anonym sa...

Kan nog tycka att du solat färdigt nu va?! Jösses kvinna vad tänkte du med *asgarv*. Jag har ju inte så lätt för att bränna mig. Låg vid sjön hela eftermiddagen (utan solskydd) och klarade mig bra. Badade dock inte. Så tokig har jag inte blivit ännu. Ha en forstatt skön semester du och "Mini". Klänningarna var TOKSNYGGA!!!
//Hillbergskan