lördag 12 juli 2008

sommardagar

Det är skönt att vara iväg ibland.
Jag tar det väldigt lugnt hos mamma och pappa. Går på stan, äter glass och bara är. Just precis det jag nu behöver. Saknar stundvis min Marcus såklart så det gör ont i hjärtat, men samtidigt kan jag inte låta bli att fnittra högt när jag tänker på att han kommer imorgon på en snabbvisit hit. Längtat så har jag! Även därför är det lite skönt att vara iväg ibland. Sakna och längta är fint. Det är kärlek det och att älska är det vackraste man kan göra. Och som jag älskar just nu! Längtar. Efter Marcus och till framtiden om den bara vågar bli det jag drömmer om och vill innehålla det jag så länge och intensivt har fantiserat om och just längtat efter.
Jag hoppas och tror. Ja, nästan så tror jag faktiskt att det skulle kunna vara min och vår tur nu. Blir yr. Så lycklig är tanken. Blodet lämnar huvudet och börjar rusa runt i kroppen i ett lyckorus. Tänk om det är vad som väntar?

Jag mår bra! Har semester och till och med solen skiner. Ska träffa älsklingen imorgon och går i nya sandaler. Kvällen ska tillbringas framför TVn och vi ska heja fram den värdigaste av tangokunglighetskandidaterna. En tangokung respektive drottning ska koras ikväll i Finland och vi, mamma, pappa och jag är taggade till tusen. Finns faktiskt inget jag hellre hade gjort. Ja förutom att ha med Marcus i hejarklacken då, fast han kommer ju imorgon!

Jag önskar er alla om så bara en liten dos av allt det jag känner just idag.
Hoppas er kväll är och blir fin!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du skriver, Jonna.
Tangodrottning och tangokung, visst är det typiskt Suomi?
Har varit i Finland en gång, för många år sedan, och råkade mitt ute på landsbygden äta söndagslunch på ett matställe där de hade dans. Folk måste ha rest långväga för att dansa tango och vals.
Minns också en föreställning som Teatergruppen Oktober med (den alltför tidigt bortgångne) saxofonisten Christer Boustedt hade på 70-talet där Christer talade om en séjour i Finland med varannan tango och varannan valsi (förlåt ev stavfel!) där sista dansen (loppovalsi? stavning?) var en vals under vilken man helst skulle hitta partnern för kvällen/natten. =)
Ha det bra med Marcus i morgon!

Anonym sa...

så härligt att läsa det du skriver om längtan och att vara i väg ibland. Om längtan efter mini, det liv ni längtar efter.
Jag längtar jag med.
Jag längtar efter att få dela soffan med någon, att få hålla någons hand, fnittra, pussas, kramas, känna pirret i magen, ja, du vet allt det där...
Levt ensam ett långt tag nu, och längtan är stor.
Längtar gör jag, och hoppas att det sker mirakel på något ögonblick...

/norrlandspinglan

Anonym sa...

Vad underbart att läsa din lycka! Sköt om dig =)

Anonym sa...

Hej! Blir så glad av att läsa din blogg;)! Ja, älska är det finaste man kan göra, det är sant. Ha en superhärlig kväll med....tangotittande? Jösses, det låter som det kommer att gå vilt till *asg*.
Sköt om dig!
//Hillbergskan

Anonym sa...

Låter som du har en skön och härlig semester!
Låter även helt fantastiskt att du har sådan bra kontakt med dina föräldrar.
Och längtan kan ibland vara underbar. När man känner trygghet och längtar efter personen man älskar och vet att man inom inte allt för lång tid ses igen. Sådan längtan ska man verkligen njuta av, för det kommer tyvärr även ibland längtan i livet som är fruktansvärd, som gräver hål i hjärtat.
Så njut njut njut!
Blir så glad när jag tänker på att du har en liten mini i magen! :)
Var Rädd om Er!!

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Fina, underbara dagar, semester och kärlek. Kan det bli bättre? Stort grattis till det lyckade ultraljudet också, har haft lite bloggsemester själv ett tag och missat det tidigare. Och snygga skor!

mrsjones sa...

Fina sandaler!

Hoppas ni hade en riktigt trevlig helg, det låter som om ni har mysigt ihop, du o familjen.

Håller tummarna för er på torsdag, kanske är mini inte så mini längre då;) Så häftigt med utvecklingen så här i början. Åh det är så underbart! Blir så lycklig när jag läser att du känner dig så lycklig!

Nu styr vi kosan mot Portugal imorgon. Ha det bäst! kram!