torsdag 18 september 2008

dag tjugosex -stel

Vaknade med världens spärr. Som bara blivit värre. Har nackspärr, ryggspärr, axelspärr och spärrspärr. Tar dagens första sittpaus nu och försöker så gott det går sträcka ut delarna som håller fast huvudet. Inte för att jag rör mig eller springer uppe om dagarna men idag är det svårt att hasa sig upp för att ens gå på toa. Nu ska jag försöka att inte gnälla över petitesser, har haft ont i kroppen i veckorna tre, nästan fyra, så länge jag legat egentligen, men idag när spärren kom kan jag inte låta bli. Jag har oooooont! Ooooooooont! Aj aj aj aj!
Ligga är inte kul när det inte är självvalt, men att ligga och inte kunna slappna av alls är ännu tristare. Ligger som en sliten, men stel boomerang och kvider i soffan och undrar när mina kuddar kommer.

Nu kom Marcus förbi och gav mig lite av sin specialare och jag har ondare än innan. Han är benhårt övertygad om att massage ska kännas och det gör hans. Men jag vill att det ska vara lite skönt med. Nu får han inte röra min nacke mer på ett tag och jag tror det är det han i hemlighet är ute efter.
Nåväl, dags att ramla ner i gamla soffan igen.


Glöm inte våran insamling.
Sms:a LÄKARE 210 till nr 72990 och skänk 50 kr!
Vi är på femteplats just nu! Heja er!

Vill ni starta en egen, gå in här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din Marcus låter lika galen som min prins. Jag vrålade som en babianhona när prinsen mosar sönder det sista som fanns kvar av nacken. Jag har ondare nu än före, så aldrig mer! Lycka till med nacken!

Anonym sa...

Själv så brukar jag alltid tigga riktigt hård massage, det ska verkligen kännas. Då känner man sig sådär skön efteråt och det känns som det gjort någon nytta. Och det brukar alltid göra nytta. Så jag instämmer med din Marcus, massage ska kännas, ordentligt.

Anonym sa...

Nackspärr behandlas i alla fall genom att man försöker röra på musklerna. Man ska absolut inte bara luta huvudet åt det håll det känns bra. Försök sträcka huvudet i den riktning det gör ont och hålla så i fem sekunder, sedan sträcker du åt motsatt håll lika länge. Upprepa några gånger. Sedan tar du en "lugn" period och gör om övningarna igen.