lördag 6 september 2008

dag tretton -trött

Har min första permission för idag och sitter nu och halvhänger över datorn. Sjukligt trött är jag. Försöker inbilla mig att det beror på att jag har en lång arbetsvecka bakom mig och helgen är till för att vila upp sig, tills jag kommer på att nej, jag har inte gjort någonting alls under veckan som gått. Fast egentligen. Jag vakar ju äver Mini. Varje vaken sekund är jag väldigt medveten om att jag har ett barn i magen att skydda och även om jag rent konkret "bara" ligger så är det på många sätt så mycket mer krävande för både kropp och själ än att gå iväg till jobbet, gå till affären eller gå på stan skulle vara. Så det är nog inte så konstigt att jag är trött. Kan vara mitt blodvärde också som inte var något att hänga i granen sist och säkerligen inte blivit mycket bättre, så jag äter leverpastej och lingon och sköljer ner med järnberikad juice så ofta jag kommer åt. Gör väl inte sådär katastrofalt mycket att ha låga värden när jag ändå inte ska göra nåt fysiskt, men det är förvånansvärt stressigt att vara sådär fullständigt kaputt även om det är i soffan man är det.
Ikväll har jag sålt TV-tid till Marcus. VM-kval. Så det blir sängen för mig om inte alltför många minuter. Känns bra, då största boven till bortdomnad rumpa och värkande rygg är vår inte helt ergonomiska soffa.

Jag önskar er alla en skön lördagkväll!
Gör nåt kul. Gå på bio, ta ett glas gott med någon, gå på fest eller för all del, stanna hemma i soffan framför en film och känn vad underbart det faktiskt är när man väljer det själv. Och berätta det sedan för mig.
Har glömt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hamnade på din blogg av en slump för länge sedan och fastnade direkt.
Måste bara få berätta hur...imponerad jag är av dig.
Jag har nog aldrig "mött" någon som är så stark som du/ni och jag hoppas så innerligt att det går bra för er!
Tjipp.

Anonym sa...

har för mig att mackan sa att han aldrig mer skulle köpa mer matchtid;) massor med kramar!

Anonym sa...

Du har ju världens viktigaste jobb just nu. Klart du blir trött! :-)