fredag 26 september 2008

imorgon klockan sju

Det var värst vad jag spred bilder på sminkad mig där innan. Nu är jag dock helt renskrubbad och det är så skönt, men ska nog ta till att piffa upp mig ibland med lite maskara och rouge när jag ändå bara ligger och tycker synd om.
Jag är galet täppt i näsan nu. Vill inte bli sjuk. Vågar inte snyta mig eller nysa värst heller så influensa är inte min grej i dagsläget. Hoppas den håller sig borta.

Jo just det.
Jag skulle skriva att imorgon på Norrköpings kulturnatt samtalar och läser Marcus Birro och Mikael Eriksson om och ur pjäsen Svarta Vykort -en läkares försvarstal Kulturkammaren. Klockan 19:00 kör de igång och det är GRATIS entré. Så missa inte det ni som har vägarna förbi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nässpray kan du väl ta även fast du är gravid. Be Marcus att köpa det till dig, så slipper du vara täppt och om du väl behöver snyta dig så behöver man ju inte ta i så mycket när man har använt nässpray.
Och när man ligger ner hela tiden, så känns det oftast ännu jobbigare att var täppt i näsan.
Jag håller tummarna för att det ska vara borta inom kort.

Kram.

Anonym sa...

Man kan bli täppt bara av att vara gravid, du kan ju hoppas på det, även om det också är jobbigt så är det iallafall bättre än att vara sjuk. Be Marcus att köpa koksaltlösning åt dig, det är bättre för slemhinnorna i snoken. Ta hand om dig själv o magen, jag håller alla tummar jag har att det ska gå bra för er den här gången.

Anonym sa...

Hihi, vet du - jag sminkade mig varje dag när jag var sängliggande. Inget överdrivet - men lite maskara och rougé - bara så jag inte skulle känna mig så "sjuk" när jag låg där dagarna i ända... Det tycker jag man är värd :-)
Hoppas du slipper influensa...inte kul när man inte vågar hosta, nysa eller snyta sig :-(
Kram kram

Anonym sa...

nässpray?