torsdag 27 november 2008

lite skitsnack vid lunch

Det blev en lite orolig förmiddag.
Tog på läkarens order långtidsverkande laxermedel igårkväll med hopp om att få dumpa slagget nu på morgonen.
Tänkte sen inte mer på utan låg i godan ro och mumsade rågmacka i väntan på lite action när plötsligt dörrklockan ringer och fastighetsgubben helt oanmält traskar in med verktygen i högsta hugg och börjar pula med toalettstolen. Hade tidigare under gårdagen ringt jouren och anmält rinnande toalett och var väldigt tydlig med att tid måste bokas innan reparation (just med tanke på mina ofta hastiga men inte helt överraskande behov), men ibland går det uppenbarligen undan.
Medan jag låg och kved mig med tarmarna bubblandes hörde jag honom skruva och greja där inne, utan märkbar brådska.
Shit shit shit, nästan bokstavligen.
Fast tack och lov gick det ändå undan och han blev klar, gick och jag fick zombierusa in och göra mitt.

Nu, så här efteråt, ca tio kilo lättare och med en väldigt glad och livlig bebis som har plats att speeda runt i magen känns det åter mycket bättre. Jag hoppas min åtgärd ska minska om inte helt eliminera de envisa förvärkarna som trakasserat oss på sista tiden.
Hoppas kan man ju.

Appropå oro.
Jag börjar långsamt och på riktigt förstå att de ska ringa ringa från radion senare idag och att jag ska vara med i etern. Hade jag inte haft orolig mage sedan innan hade jag garanterat fått det nu.
Har på sista tiden utvecklat en ganska så allvarlig form av telefonfobi (pratar i princip bara med mamma) och ska nu via den manicken vara med i radion och tjöta. Den fobin i kombination med en hjärna som inte är i synk med munnen eller så mycket annat för den delen heller utlovar att det kan bli ett intressant eller ett fullständigt katastrofalt samtal.
Nåväl, jag får se det som gratis terapi.
Önska mig gärna lycka till.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Jonna!!

Du är min hjälte.

Det där fixar du galant! :)

Anonym sa...

Lycka till, så klart! Jag skrattade inombords när jag föreställde mig zoombierusningen.. hoppas det inte gör något. :-) Vilken panikkänsla!

/ Joanna

Madde (maddepladder) sa...

Lycka till! :)

Anonym sa...

Förmodligen var det jag som gjorde något galet...(när min kommentar inte kom med)Jag berättade att du var min idol just nu. Jag är i v 25+5 i dag och ska oxå ta det lungt. När jag väntade min underbara dotter fick jag ligga MYCKET och inne på sjukhus så jag vet hur det är att sköta magen och jämt och ständigt oroa sig. Jag höll på att stryka med vid förlossningen men sitter här i dag med en kula på magen igen, trots all oro.. Positiva tankar gör sååå mycket. Och du är en riktig hjälte i mina ögon:-) Kram till dig och Mini från Linda och Filuren...

Anonym sa...

Jag röstar på dej=)

Maria sa...

Vet inte om jag är sent ute, men lycka till och naturlitvis har jag röstat på dig. Brukar inte läsa bloggar, men din och Marcus berör mig och jag finner ett egenvärde i dom båda. Heja er
Maria

Anonym sa...

Lycka till! Synd att jag inte haft radion på, men röstat har jag gjort iallafall :-)