söndag 16 november 2008

string a long

Är lite inne på mammakläder igen. Letar bl a efter en färggrann klänning, gärna att ha i jul då jag hoppas vara fortsatt rund och fin, fast utan napp hittills.
Underkläder har varit ett gissel. Envist har jag de gånger jag visat mig offentligt klämt in mig i gamla trånga BHar från förr som inte tillåtit värst mycket andning eller övrigt heller för den delen, inte hade jag tänkt att bröstkorgen skulle växa så. Tuttarna är fortfarande av den blygsamma varianten så det var nästan kul med lite för liten kupa och klyftan som då bildades, hoppade upp och sa hej och hade det inte varit för blodådrorna som pryder hela härligheten kunde det nästan varit lite halvsexigt.

Hursom, tack vare att mamma köpte två överdelar till mig idag tänkte jag själv kika runt på sköna, rejäla gravidtrosor som täcker allt både fram och bak, och upptäckte då till min förfäran att det finns mängder av stringvarianter ute på marknaden! Gravidstring! Det svider bara jag tänker på det. Jag trodde string överhuvudtaget dog ut nångång i början av det nya millenniet och att det någonsin funnits speciella för gravida rumpor, kom som en rejäl chock.
Men vi är såklart alla olika och lika lite som jag förstår varför man vill pula in ett snöre i skinkvecket förstår säkert nån annan varför nåt annat är behagligt för mig, så -go for it, gravida stringsystrar! Hoppas ni aldrig får uppleva obehaget att en klase hemorrojder letar sig in (eller ut) där. Och fick jag välja skulle jag nog hellre, om än med viss tvekan, i så fall ta string...
kanske...
inte...

18 kommentarer:

Anonym sa...

Fy! Jag kan knappt föreställa mig något fulare! Och obehaget vill jag än mindre tänka mig...

Brr... / Joanna

Madde (maddepladder) sa...

Nej hu, stringtrosan dog för mig samma dag som jag började tacka gudarna för extra-extra mjukt toapapper och jag har aldrig återvänt.

Anonym sa...

Tips!
Det fanns inte mycket färggrannt eller snyggt, tips på några jag tror skulle passa dig!

;)

/My

http://media.redcatsnordic.com/laredoute/images/products/rd/large/082/082_9660399.jpg

http://www.lovelymama.se/ProductPopup.aspx?filename=DSCN4116kopia_redigerad-1_1202.jpg

http://www.lovelymama.se/ProductPopup.aspx?filename=IMG_2158_redigerad-1_1418.jpg

http://www.4mom.se/ProductPopup.aspx?filename=13022571_2084.jpg

http://www.4mom.se/ProductPopup.aspx?filename=13014077_1855.jpg

http://www.4mom.se/ProductPopup.aspx?filename=2516storm_1810.jpg

Ett Nytt Liv sa...

Å vad skönt att läsa dina sunda funderingar om string! Jag har ALDRIG fattat varför så många envisas med att ha något som verkar så obekvämt. Men det är ju jag det... Trodde jag var ensam om att tänka så!

Jessica sa...

Haha, där ser man. Gravidstring. Jag trodde också att string hade dött ut för länge sedan, är uppriktig skakad :-).

Anonym sa...

Är det inte härligt med behagen! Själv är jag mycket nöjd med en hel storlek större än vanligt. Ska du inte unna dig en eller två BHar i större storlek? När man ligger så mkt som du och andningen är jobbig så är det ju mycket skönare om den inte sitter för hårt runt bröstkorgen...

Ny vecka! Innan du hinner blinka har du passerat de magiska 28 veckorna! Hur ska ni fira det?

//Ia

Anonym sa...

Oj, nu såg jag att du redan fått ny bh av mamma....så glöm min förra kommentar, jag läste saker i fel ordning! Enjoy!

//Ia

Anonym sa...

Jadu, man slutar aldrig förundras. :)
Ser att du är nästan precis två veckor före mig, jag gick in i vecka 25 idag.

Har förresten en nära vän som fick barn i vecka 25+5 för snart 3 år sen, hon mår idag jättebra och är en underbar liten nästan 3-åring. Vägde 890 g när hon föddes och fick ligga på sjukhus i tre månader... Så nu kan du snart andas ut hoppas jag. Fast liiite till kan du allt knipa försås. :)

Lycka till.

Anonym sa...

Kolla på asos- de har fina mammaklänningar... inte jättedyra!

Helena sa...

Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se string-mammatrosor första gången! Och då var det faktiskt den enda sorts mammatrosor som fanns i butiken.

De såg ut som en krockad vw-bubbla, framtill var de jättestora och gick över hela magen och så saknades liksom hela baken *s*

Anonym sa...

kolla på lindex.deras rejäla "tanttrosor" är perfekta för gravidmagar och även efteråt. dessutom till ett vettigt pris!

Katarina
p.s:string känns VÄLDIGT 90-tal:)

Anonym sa...

Gravidstrings... nej tack. Varför??
Hur kommer man på idéen? Måste varit en man.
Annars kan jag tipsa om Bhförlängare. En liten extra knäppe att fästa i knäppningen därbak. Kanon!
Ska prova en amningsBH idag också som jag fick tips om Anna Cecilia. Ska tydligen vara bra. Får återkomma om det blev nått köp.
TrasselElin

mammamia sa...

man kan köpa som en liten förlängning med typ 3 extrahakar till bh:n som du kan använda medan du är gravid för att bröstkorgen blir större.
ja fast nu har du redan köpt helt nya. jag köpte sån och amningsbh:ar med vanliga bröstkorgsmåttet som funkade sen när barnet var fött också.
apoteket har annars jättebekväma bh:ar, ser ut lite som en tunn sportbh. speciellt perfekt sen att ha om nätterna om du ammar om man måste sova i bh för att det rinner mjölk. kom ihåg. (jag tror man måste fråga efter dom, de brukar ligga i en låda)

Anonym sa...

på lindex hemsida kan du beställa och sen kan marcus hämta i butik.

Anonym sa...

Ett tips ar att kopa vanliga trosor (laga) i lite storre stlk. Det gjorde jag nar jag var gravid, funka jattebra plus att du slipper lagga ut extra pengar for att det ar just "gravid-trosor".

mrsjones sa...

måste rekommendera mastodont gravidtrosorna från Lindex. Täcker allt är supersköna och inte det minsta sexiga;) Det man inte bör göra med dem är att fånga dem på bild. Jag fick med ett par på tvättlinan på semesterbilderna från portugal i somras. Ähh såg mest ut som stora flaggor på tork;)

kram!

lite andra gravidkläder onlinetips:

www.laredoute.se
www.lovelymama.se

Anonym sa...

Håller inte med där, finns inget skönare änstring - men, det beror på hur man är formad. Om man har väl utvecklad rumpmuskulatur så glider vanliga trosor i in häcken...Både jag om kollegor som innan grav haft strin , har fortsatt med grav.string.

Men string på en plattrumpa är ju gräsligt.


MVH Lotten

Anonym sa...

Kolla på www.barnnet.se där finns en massa butiker som säljer mammakläder. Och allt för bebisen också :)