måndag 26 januari 2009

dag hundrafemtiofem -resfeber

Längtar så till imorgon. Då är det äntligen dags.
Känns som att jag ska på en resa till ett vackert fjärran land, med solsken, fina sandstränder och klart turkost vatten. Det pirrar i magen och jag känner mig glad och förväntansfull. Min packning som jag kontrollerar hela tiden, nervös för att jag kanske har glömt en grej eller två, består av en lista med saker som ska köpas. Får inte missa något.
Jag pratar givetvis om trippen till Ikea!
Eftersom det kändes bättre igår och fortsatt så idag kan jag verkligen se mig rullas runt där imorgon. Om inget oförutsätt händer vill säga. Rulltur där känns obeskrivligt kul! Galet att Ikea kan locka så pass att jag får mysont i magen och fnitteranfall mitt i kaffet, men så är det.
Listan är som sagt klar. Hoppas jag. Mitt handlakort redo och jag likaså.
Imorgon bär det iväg!
Hi hii.

I övrigt är det en typisk grå januaridag, men vem tittar ut?
Vecka 36+1 idag och vi är på allvar inne i den 37:e. En vecka som tidigare bara alla andra kommit till men som jag nu med försiktiga steg besöker.

Jag följer just nu dagligen ett par andra höggravida kvinnor. De är alla före mig med en vecka eller två och har olika förutsättningar och erfarenheter i bagaget. Spännande minst sagt när det nu börjar närma sig!

*Först har vi en annan Bambi på hala isen, mrs Jones i v 38+1, som imorgon ska bli igångsatt. Detta är således hennes sista dag med efterlängtade lillasyster i magen som storebror vakar över i himlen.
All lycka nu vännen och snart är hon här hos dig!

*Sedan har vi prinsessan Josefine som är i v 38+3 och lever ett gravidliv som jag bara kan drömma om, men absolut inte missunnar henne! Hon är glad, positiv och fräsch, går på Ikea och fest och när jag läser henne känns det nästan som att jag med hänger på. Sådana sköna injektioner av "normalitet" behöver jag verkligen titt som tätt.
Lycka till!

*Och så sist men inte minst, bokstavligt talat :-), har vi Theresa och hennes stora kille som verkar trivas fantastiskt bra i mammas mage. Det är v 37+1 för de idag och graviditeten har inte direkt varit en dans på rosor, inte heller tiden före som rymmer mängder av mf och stor sorg. Men Theresa är en kämpe och snart kommer belöningen.
Håller tummarna för att han snart, pigg och kry tittar ut!

Måndagskramar till alla från en Jonna som är på topp idag.
Just nu.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi.. trodde först att du menade mig när jag såg "bambi" ;)

Men jag får också pirr i magen av IKEA, man hittar alltid så mycket fint och roligt där!

Lycka till, jag följer din underbara resa dag för dag :)

Helena sa...

Inte ens alla andra har kommit till den veckan! Du har nu varit gravid längre än någon av mina graviditeter varat! :-))) Grattis och fanfarer från oss!
Du har en riktigt "färdig" beibis i magen nu!

Josefine www.Prinsessansdagbok.com sa...

Vad gillig du är, jag visste inte att du hängde med men då kanske du kan känna liiite feeling då jag är ute och flänger och jag önskar SÅ att du också kunde göra detsamma! MEN resultatet är ju det viktigaste, tänk du har en "fullgången" bebis i magen Jonna! Du och Marcus SKA få möta bebisen SNART! Ta in det, njut och våga tro. Jag är bombis på att ni snart sitter med Mini i famnen och bara ler.... Du har varit SÅ duktig, helt otroligt vilken insats du gjort och tänk så många SPAkvällar, egentidstunder och annan Mammalyx du förtjänar sen då Mini är ute!

KRAMAR!

Anonym sa...

Helt galet att det snart är dax! Och att Mini snart räknas som fullgången! Har hängt med här sen du var i v 20-22 nångång och det är helt fantastiskt att få ta del av någon annans liv bara sådär. Jag önskar er stort lycka till när dagen D har kommit! Kram - anna

Knas och kalas sa...

Vad underbart det är att du nu kan/vågar njuta av förberedelserna för Minis ankomst. Det är helt fantastiskt att den lill* snart är här! Ha det nu så kul! (kan verkligen rekommendera inköp av ett stort gäng vita handdukar à 2kr/st, de kommer alltid till pass)

/Moooi

Ms Spider sa...

Lycka till på IKEA, och kom ihåg att dra i alla snören och kolla så alla knoppar etc sitter fast ordentligt, snart är det en liten knodd som så småningom lär sig krypa och gå och framför allt stoppa saker i munnen :-)

Anonym sa...

Hej!! Tack för länkningen, trodde halva sveriges befolkning fått spunk och hittat min blogg haha... Va härligt vi har det egentligen. Bara tre respektive fyra veckor kvar. Det är helt galet och ofattbart. Ha det bra och njut av trippen till Ikea. Kram!

Anonym sa...

Lycka till med IKEA-trippen. Anti-shoppingpersonlighet till trots känns det smått smittande att läsa om dina förväntningar inför IKEA-resan.

Paperback Lover sa...

Klart att du är fnittrig och lycklig, du ska ju får "boa" på riktigt. Det är ju faktiskt ingen hemlighet att blivande mammor får dille på inredning när det närmar sig :-)
Vad härligt att allt gick bra på IEKA!