måndag 16 mars 2009

en liten varning -eller en recension

Som ni kanske minns från länge sedan så är jag hooked på Subs. Alltså Subway mackor. Älskar dom! Såklart finns inte kedjan i Norrköping (en bra affärsidé för vem som helst, så starta och öppna BUMS!) så mitt behov har fått mättats i Gävle, Linköping eller Stockholm vilket var grymt länge sedan.
Till min glädje upptäckte jag häromveckan att Sandys, som jag trodde var ungefär samma sak, hade slagit upp sina portar mellan galleriorna och har sedan dess sett fram emot ett besök.
Sagt och gjort.
I lördags gick vi dit för att käka en lättare lunch. Jag beställde dagens soppa (ville ha något varmt) även fast hon i kassan inte kunde informera mig om vad det var för variant mer än att den nog innehöll kyckling och Marcus tog en varm macka. Soppan kom snart i pappmugg modell större tillsammans med det microfärska brödet -en ledsen bit på ca 5 cm. Brödet åt jag men det där andra... visst innhöll den några kycklingslamsor, men annars var det som en dålig blå bandare. Riktig äcklig. Mackans macka med lite kyckling, fetaost och annat gojs var visserligen god men med en slutnota på 170 spänn för kalaset kändes väl saftigt. Framförallt med tanke på pappmuggen med slaskvattnet som blev stående.
Nej.
Sandys fick sin chans. En gång men inte fler.

Subway I miss you!

11 kommentarer:

Åsa sa...

Ge det EN chans till! Sandys mackor med kycklingröra (eller nån annan go röra...) är ju himmelska! Kram!

Anonym sa...

Vad ska ni göra i Stockholm? OM det skulle vara så att ni dyker upp i något tv-program, SNÄLLA Jonna säg till innan. Jag kan av någon anledning inte alltid se fyrans program i efterhand, speciellt inte kvällsöppet som alltid hakar upp sig. Har också missat Markus på nyhetsmorgon i höstas tex. Så snälla varna dina fans. Jag tycker tex att ni borde vara givna gäster hos Malou:-)

Föresten, jag gillar inte Subways mackor, men älskar Sandy's! Så, smaken är onekligen som baken.... Soppan vet jag inget om.

Naisen blogi sa...

Subway on paras! :) Dit går jag alltid när vi besöker min hemstad Vasa i Finland! Ha en bra dag!:)

Anonym sa...

Håller med dig. Subway är bäst! Vi hade Sandys här i Sundsvall ett väldigt kort tag men de fick slå igen. O jag förstår varför...

Anonym sa...

Jonna,

jag måste bara tacka dig för att du är en sån inspirationskälla.

Jag är gravid i v27 och har foglossning och sammandragningar och känner mig överhuvudtaget som att jag är närmare 90 istället för 30. Och det är lätt att tappa modet och bli gnällig över att jag inte kan träna, ta långa promenader, inte gå på stan... och kroppen bara förfaller.

Men så tänker jag på dig som hade det tusen gånger värre (jag kan i alla fall ta en liten runda i solen om jag vill) och som ändå lyckades vara så positiv hela vägen.

Tack för din fina blogg. Jag går ibland tillbaka och läser gamla inlägg när du var i samma graviditetsvecka som jag är i för tillfället. Det hjälper att se att din tid faktiskt gick framåt, min tid kanske också kan röra sig även om det oftast känns som att det står still.

Kram, Hanna

Anonym sa...

Har själv stora problem med sömnen, haft det hela livet så jag förstår att det inte är så lätt att "sova en stund på dagen" som alla säger.
Jag blev hjälpt av att se till att min dotter inte åt för ofta utan ca 3 timmar emellan på dagtid. Då blev hennes magsäck större, hon åt mer vid varje tillfälle och mer sällan på natten. Dessutom åt hon kortare stunder när jag begränsade matstunderna till ca 30 min per gång. Men jag gav också tillägg eftersom hon ej fick i sig tillräckligt av mig.
Tala med BVC de har ofta bra råd.
En annan sak att heltid amma är lika energikrävande som att jobba heltid!

Anonym sa...

Nej, vad synd. Jag som tänkt gå dit någon dag när jag såg att de öppnat här i Norpan. Nä, då blir det inget med det.
Vet att det kanske är en dum fråga men ska ni inte prova och sova tillsammans med honom i er säng. Jag tyckte också det var läskigt men vi sover så mycket bättre allihop. Kram

Anonym sa...

Subway, oxå i Växjö. =)

//E

Elin i Björken sa...

JAAAAA! Subway macka med havre/honungsbröd, varma köttbullar och alla tillbehör! Sen dressing, sweet onion. Mumsfilibabba.

Jag förstår om du saknar det.

Kom till Uppsala och mellanlanda på vägen till Gävle så bjuder jag familjen på subs som de ska smaka!

Jessica sa...

Vet inte om det är Sandy's personalpolicy men fy för 17 vilken oengagerad o snorkig personal. Iofs har jag bara besökt tre olika men det räcker. Har man ingen serviceanda kan man glömma mina cash o sen kvittar det att dom har smarriga mackor.
Subway äger på alla sätt.

SaraL sa...

Jag håller med dig. Subway har otroligt goda smörgåsar och det är konstigt att de inte finns i Norrköping. Subway finns tom i min lilla hemstad Örsnköldsvik. Tack och lov bor jag inte i Norrköping utan Linköping! :D
Grattis till er efterlängtade son!
Mvh sara