lördag 7 mars 2009

falsklarm

Lite gny bara och så somna om igen. Tutten fick snällt hoppa in i linnet igen.
Vi var på prommis tidigare idag. Mamma, pappa, barn. Så ofantligt stort det är. Kan inte riktigt fatta det än. Smålog och fnittrade när jag gick där, stolt körandes (vi turas om) vagnen bredvid Marcus, kände (känner) mig så lycklig. Kikade ofta ner på vår vackre son som så fridfullt sov i sin nalledräckt.
Vi gick faktiskt in på ett café också för första gången, delade på en pizza och sköljde ner med lite pistageglass. Till min snabbt övergående fasa upptäckte jag där vad jag hade på mig. En riktigt stilig tröja visserligen, men till den mina klarröda pyjamasbyxor med häng och Hello Kitty på ena rumphalvan. Snyggt värre. Nä inte särskilt.
Fast vem bryr sig? Säkert någon, men inte jag. Ska ändå försöka ta mig i kragen vad gäller det här med mig själv. Jag mår ju ännu bättre om jag är ren och har på mig något som inte bara känns bra men också ser vettigt ut, framförallt när jag gör mina små utflykter ut bland andra dödliga. Har ännu inte fått mina beställda kläder och så länge de dröjer har jag en ursäkt, men snart ska ni inte längre behöva skåda en pyjamasklädd finnjonna hasandes runt på stans gator i überskitigt hår och luktandes diverse klet.

Oj, nu låter det igen...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde inte låta bli o skratta åt ditt inlägg. En syn o se dig i pyjamas...skratt...men det har nog hänt många. Kanske inte i pyjamas men något annat som man själv inte tycker att man borde ha på sig. Det ska synas att man har en bebis...*ler*...Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Heja Milo!

Klart att bröstet är mer än bara mat, men min dotter höll på att ta död på mej när hon skulle amma var tionde minut. Visserligen bara 5 min åt gången, men ändå! Räddningen blev nappen, som åkte in efter tre veckor. Då har bäbisen fått in rätt sugteknik på bröstet så då ska det inte vara någon fara. En räddare för er oxå om det samma enorma sugbehov dock ej mat behov som er son har? Närhet kan han ju få samtidigt i famnen. Ett litet lätt tips bara. Min dotter började dessutom äta lite längre när småmatandet tog
slut.
Mvh en mamma m ett napp barn och flera som vägrat ta napp!

Johanna Dolk sa...

Du var säkert jättefin i dina hello kitty brallor! :-)

Anonym sa...

Heja Jonna!
Skrattade gott åt tanken på pyamasbyxorna. Underbart skönt att det inte bekommer dig ett dyft. Heja dig!

Hoppas ni får sova i natt.

Anonym sa...

Besök vår blogg och var med på vår tävling för att ha chansen att vinna vår hemliga present. Det enda du behöver göra är att svara på vad DU tycker är vårens/sommarens mode.

Glöm inte att besöka vår webbutik: http://www.shimmer.nu. (Där vinsten såklart kommer ifrån)

Anonym sa...

Vad spelar det ytliga för roll egentligen? Inte ett dyft... Det som spelar roll är hur Du känner det!!!

Jag bestämmde mig för innan jag fick E att jag inte skulle bli en "jogging-overall-mamma" så jag har prioriterat dusch, smink och hyfsade kläder (dock inte så mycket kläder att välja på när man ammar och har mage efter graviditet - men ändå)... Jag vill fortfarande känna mig snygg och sexig - det kändes viktigt för mig men alla är vi olika och jag tycker att om man inte orkar eller vill bry sig så ska man inte göra det heller - huvudsaken är ju att Du trivs :-)

Kram

Anonym sa...

Ha ha, jag älskar att se nya föräldrar på stan för de är precis så stolta du som du beskriver. De tittar ömsom ner i vagnen på sitt lilla underverk och ömsom på oss som möter dem, för att liksom kolla att omgivningen är så imponerad som den borde vara över vad de har skapat. Stoltheten bara strålar ur deras ögon. Precis så ska det vara.

Kram, Hanna

Anonym sa...

Hahaha, jag är också ett pyamasfreak, har nästan mer såna än vanlifga kläder, så jag förstår precis!!
Visst är det härligt med barn och ni har ju varit så duktiga tillsammans, du och Marcus.
Lycka till med allt, det blir bara bättre med åren. Men oron för barnen försvinner aldrig, hur gamla de än blir. Det är en livslång och oerhört mäktig kärlek!
Monica

Anonym sa...

Blev det ngn paparazzi bild tro??? He
Linda

Anonym sa...

Så kul att läsa ding blogg, ibland med viss förfäran av vad som komma skall.. har gått två dagar över tiden och bara väntar på att Mini ska komma ut! :)
Testa det där med nappen, enligt min storasyster som har två HUNGRIGA killar blev det räddningen! :)
Kram

Om mig sa...

Skrattade gott åt din upptäckt av pyjamasen..du är ju ammande o då är det ju fullt tillåtet. Jag är inte ammande men upptäckte häromdagen att jag hade olika skor på mig, det var pinsamt men jag har skrattat åt det med.

Anonym sa...

Äh va fan, duscha och klä upp sig känns överskattat. Efter 10 minuter med liten älskling är man ändå full i spya och annat mysigt. Viktigast är att njuta, sen om man har på sig pyjamas eller festblåsa kvittar!