måndag 30 mars 2009

framme

Resan till Gävle gick kanonfint. Två kiss och tuttpauser var det enda som behövdes, resten av tiden sov han till Il Divos ljuva stämmor.
Och nu är vi alltså här.
Framme.
Inatt sov liten kille kanske inte så jättebra, blev inte mången timme blundandes. Men han har varit på desto bättre humör sedan vi kom hit, tittar och är med mest hela tiden. Känns härligt. Imorse tog han sen i alla fall en lång tupplur på min mage så till och med jag sov en skvätt och nu vilar han i vagnen.
Det börjar arta sig.
Ta i trä.

Det märks att vi nu är i Norrland, fastän det är lite på gränsen. Kallt och snö. Skönt är då att veta vad som väntar ikväll, imorgon kväll och alla andra kvällar som här kommer -BASTU. Känns som att jag inte har tvättat mig sedan i början av augusti då jag bastade sist. Är det något som putar och står ut på mig vill jag bestämt hävda att det är lager av skit som ingen dusch i världen kan tvätta bort.

Nu ska jag lägga mig under en filt och bara vara.
Det är fint att vara här. "Hemma".
Bara Marcus som saknas...

Vi saknar paps.

11 kommentarer:

Jenny E sa...

Välkommen till Gävle! =) (Jag bor där) Hoppas ni får lite vila nu då, vore väl på tiden!

m i l l a h . s e sa...

Norrland?? *haha*
Du har bara kommit halvvägs =)

Anonym sa...

Skönt för er att komma iväg sådär och bli lite ompysslade. Är onekligen skönt vara borta, lättare att inte distraheras av saker som behöver göras när man är borta. Ta hand om er..
//Elvina

Anonym sa...

Välkommen till soliga Gävle. Helt underbart väder! Hoppas att ni får en bra vistelse här.

Anonym sa...

Jag bor också i Gävle!
Hoppas ni har det trevligt här och att du får sova ut!
Stora kramar Tess W

Anonym sa...

Känner att jag måste tipsa om suveräna Knattetimmen, ett program där man kan skriva eller ringa in och fråga två legetimerade experter om barn. Går sista lördagen i varje månad i P4 riks, men också sen år tillbaka i P4 radio Stockholm och då kan man ju lyssna på webben. Idag pratades det kolikbarn och sen sömnbrist hos en stackars mamma. Kom att tänka på dig...
http://www.sr.se/cgi-bin/stockholm/program/index.asp?ProgramID=76
Lyssna på måndagen 30 mars kl 9.30

Anonym sa...

Välkommen hit :) (jobbar i gävle)
Är du från Gävle?? Är du uppvuxen här??
Hoppas ni får många härliga dagar här och att solen lyser på er!!
Kram Therese

Anonym sa...

Tervetuloa vanhaan kotikaupunkiin! Sanohan terveisiä vanhemmillesi!
Kaikkea hyvää teille!

//Sonja Jansson

Mia sa...

Bastu, vad härligt - vi invigde vår sproilans nya i helgen! Man blir liksom extra ren efter en skön bastu.

moi sa...

Vad mysigt!! Hoppas ni får en riktigt trevlig vistelse!

Anonym sa...

ett tips:Sempers magdroppar. nytt på apoteket mot onda bebismagar, kan vara värt att testa!