tisdag 3 mars 2009

framsteg

Eller vad vi ska kalla det. I natt sov i alla fall Milo Santino väldigt bra, jämfört med de flesta tidigare nätter så kanske uträttar Iliadin underverk i de små borrarna. Hoppas hoppas nu att det håller i sig. Han vaknade ung varannan, var tredje timme, fick mat och ny blöja och sen var det sova igen som gällde. Trött liten kille. Jag sov också skapligt mellan matningarna och känner mig oförskämt utvilad idag, full av energi. Nädå, skoja bara, men mår klart bättre.
Nu ligger han och sussar i bärsjalen nära så nära. Den är trevlig vår Moby, när jag får till den, men jag ska ändå beställa en Manduca bärsele idag. Känner att detta långa tygstycke inte är det bästa för mitt tålamod just nu och tills jag får knorr på det är nog en sele bättre. Dessutom funkar selen mycket bättre på pappa Marcus som ju också vill bära.

Så här mysigt kan det vara när allt fungerar med knytning och annat.

44 kommentarer:

cpmamman sa...

Sjal är superbra för barnen! Toppen. Brukar få höra det från riktiga läkare och sjukgymnaster så bär på ;) Tänkte bara tipsa om en grej. Har killen ont i magen om nätterna? Bebiskolik? Prova en tummy tub badhink och ta ett lyxigt bad på kvällen. http://images.google.se/images?hl=sv&q=tummy%20tub&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Han är gudomligt fint btw... :D

Madde (maddepladder) sa...

Sicken sötnos! :)

Fittan Fes sa...

Kärleken blomstrar oss bloggsystrar emellan ;)
www.fittanfes.com

Theannapanna sa...

Ooooo vad fina ni är! Så söt han är lillkillen!
Bara krya på sig helt nu så ni får ha det riktigt bra!

Kram Anna

Anonym sa...

Så vacker han är lille Milo Santino! O så mysigt att ha honom så nära hela tiden. Gud, va jag kan sakna den tiden!!! NJUT!!!!
Kram
Nikki

Anonym sa...

Åh vad gott han ligger där! Pigg och vaken.
Grattis igen till en så vacker människa.

Anonym sa...

Vilken goding till son ni har...
Ja du, den första månaden brukar vara riktigt jobbig men det blir bättre..

Hoppas att det håller i sig..

Anonym sa...

tävla och vinn ett presentkort på barnkläder på bloggen www.misstessan82.blogg.se

Anonym sa...

Hoppas det håller i sig.

Fint Marcus skriver om hur han saknar er :)

http://bloggtipsarna.blogg.se/2009/march/vackert-av-birro.html

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen MILO Santino!

(De barn som inte har namnsdag enligt vår almanacka, för önska sig en namnsdag i bolibompa...idag var det MILO)

Kram och grattis
Pia

Anonym sa...

Åå så söt han e! =) Roligt att få se lite bilder på honom!
Ni gör helt rätt som köper en Manduca bärsele! Den kan användas längre än en babybjörn, och dessutom avlastar den ryggen! Tror ni kommer bli jättenöjda med den!

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Det är nog den sötaste bebis jag sett. Ni hade ju helt rätt i det! Och jag är ju helt oberoende. Känner er inte ens lite. Vi är inte ens på samma halva av jordklotet!

Grattis och all lycka!

Kram

Anonym sa...

Gud så söt han är! Underbar... Manduca är en fantastisk sele. Vi har älskat våran sedan start för ett halvår sedan. Helt perfekt i alla lägen är den.

Anonym sa...

Vilken otroligt söt liten bebis ni har /karin

Anonym sa...

Åh vad mysigt ni har det du och sonen! Vad fina ni är, båda två!

Anonym sa...

Han är jättesöt! riktigt ljuvligt söt!

Finnpajsaren sa...

Så nära... så nära... Sån ära...

Anonym sa...

Jag tror minsann att han är lik pappa!
Hoppas verkligen han piggar på sig snart. Håll ut det blir bättre jag lovar.
Ha det gott och ta hand om er.
Kramar från Heléne & Elias i Jämtland

Anonym sa...

Vad fina ni är! Han är så söt :-D
Hoppas förkylningen ger med sig snart.
Tänk på att denna lilla första tiden går så sjukt fort...sömnbrist och skrik och snörvel till trots. Sen undrar man vart tiden tog vägen? Blir ännu mer uppenbart hur fler man blir...man undrar ju ibland vad man gjorde innan...innan de där små underbara liven kom in i ens liv och fyllde det med en så fundamental,gränslös kärlek,sömnbrist,oro och mod. Gud vet
Lycka till i framtiden och bara njut och var lycklig :-) det önskar jag definitivt er, både dig och Marcus.När kommer hans nästa bok förresten?
Kram Linn

Familjen A i glesbygd sa...

Trikåsjal är ju det mysigaste som finns, men manducan är fantastisk! Jag kan bära min 3½-åring i den, men då helst på ryggen. ;)

Anonym sa...

Det där är sann kärlek, jag blir alldeles varm i hjärtat!
Det är så mysigt!!!
Manducan kommer du säkert bli jätte nöjd med, vi har tyckt att den har varit/är kanon. Bär fortfarande UTAN ryggont eller att man ens blir trött i ryggen och vår lillkille väger 12 kg.
Jag gillar sjalen bättre och sambon gillar manducan bäst.
Lycka till!
Och vilken kille, alldeles alldeles UNDERBAR!
Jätte fint kort på er två tillsammans!
/Kristina

smultron sa...

Vilka sötisar, ser mysigt ut :)
Själv har jag aldrig använt sjal och undrar hur man kan ha det + kläder inne? Jag är så himla varm av mig! Sele använde jag ibland till första och andra men sen fixade inte min rygg det.

Däremot har vi (eller maken då) haft stor användning av en sån där bärstol, Haglöfs, efter ett barnen blivit lite större. Toppen ute i naturen.

Barnets mamma sa...

Ge inte upp bärsjalen än! Jag håller med om att dte är lite meckigt att få till knytningen i början men efter några gånger går det på nån minut! Det finns inget bättre!

Anonym sa...

Vad söta ni är, superfina. Blir alldeles varm om hjärtat!

Hoppas du snart känner dig piggare och att Milo hittar sin dygnrytm...

Kram Kicki

Anonym sa...

Åh, så söt han är er Milo Santino!

Anonym sa...

Världens gulligaste!
/My

Anonym sa...

Fina framsteg, grattis till dem!
Och tack för fina bilden som blev en extra födelsedagspresent till mig!
Ditte

Anonym sa...

Vilken fin bild på er, knytningen ser bra ut! För att krångla till det lite för dig vill jag tipsa om Beco butterfly bärsele. Personligen tycker jag den är "rejälare" än Manducan!

Dessutom reas Butterflyen ut på många ställen då det kommit en ny version!

Butterflyen finns lite här o var, vill inte reklama i din blogg för jag tycker det är lite tacky! (däremot kan jag ge dig adressen till svenska agenten via mail om du vill så får du välja ställe att köpa den på själv!)

Ha det gott!

Anonym sa...

Åh, vilken fantastiskt fin bild! Hur stolt är Marcus över sina älsklingar!

Sara Johansson sa...

Vilken jättefin bild på dig och lill-killen!

Mira sa...

Så mysigt! Manduca är också superbra men kanske inte lika mysig. Ett till sjaltips är meitai som är mycket lättare att knyta och en vattensjal som kan vara att rekommendera om du vill duscha och MIlo Santino inte vill vara utan mamma!

Kramar

Anonym sa...

Åh så ljuvlig bild,så vacker han är.
Hoppas hans förkylning ger med sig och att våren kommer så ni kan komma ut på stärkande promenader.
Här sover ett litet barnbarn på 2 år och det är ljuvligt.
Kram Eva

Anonym sa...

Hej Jonna !!

Oj så fin han är er lilla Milo Santino o du oxå gumman var rädd om er .

Hoppas kakorna var goda hihi nåja vill du inte äta dom ge bort dom till fåglarna om inget annat , var ju tvungen att ge igen för dina frestellser hela höst-vinter tiden hihi .
Nåväl det var med hjärtat en godis när Marcus är ute o far runt .
Varma kramar från Åse i HLM
Du behöver inte sätta in detta har ju ingen mailadress till dej så jag tänkte att det gick bra så här .

Anonym sa...

Åhhh fina bebis! Ni är ljuvligt vackra båda två!

The Q of L'n'B sa...

Han ÄR verkligen världens vackraste!!! GUD så fina ni är ihop och Å så fin den gröna själ-färgen är till er! Underbart att se er! Jonna! Det är alldeles på riktigt!
Ha det fortsatt underbart bland kräks och själar och sprängfyllda tuttar!
KRAAAM

Anonym sa...

Vad härligt med sån närhet..och gud vilken gullig kille ni fått! Passa på att vila när lillen gör det..det gjorde inte jag utan sprang runt o plockade o donade. Så dumt....nej vila o ligg o snusa i lillens nacke o njut så mycket du bara kan! All lycka till er o så härligt att läsa din blogg! Kram Milla

Kristina sa...

Du ser iaf väldigt pigg ut på bilderna!! Jag säger som många andra.....försök vila när bebisen sover, låt dammtussar och diskhögar växa. Det kommer andra tider fortare än du anar! Fast oron för barnen kommar man alltid att ha. Har man blivit mamma, är man mamma för livet! Man oroar sig för mobbning, att de sak få ngn hemsk sjukdom, att de ska bli misshandlade, att de ska råka ut för trafikolycka, att ska vara olyckliga! Och ändå är det värt det så många ggr om. Livets mening är att få barn, och sedan små ljuva barnbarn! Länge leve livet!

Unknown sa...

Vad fin han är er lilla kille :-)
Kram på er!

Anonym sa...

Så fin bild på er två!
//Sonja

Anonym sa...

vad vacker han är! :)

Anonym sa...

Såååååå otroligt söt liten kille. Helt underbar. Beklagar att du inte fick behålla dina andra två små juveler! Skickar en kram o en önskan om ett lyckligt liv!

Anonym sa...

Sen Marcus klippte sig är dom ännu mer lika varandra.

Anonym sa...

fantastiskt söt är han! :)

Johanna sa...

Jag hejar för bedon istället. Har haft både manduca och beco och du som är ännu mindre än mig kommer ha svårt att få manducan att sitta bra.