fredag 13 mars 2009

fredagsbira



Gott ju! Kan bero på att jag inte druckit öl sedan i april maj förra året, men nog smakar alkoholfri variant lika bra som den riktiga? Kanske inte, men så länge det känns så, så gör det ju det.
Milo Santino sover lugnt och tryggt i sin vagga. På mage. Med andningslarm och mig vakandes i närheten. Verkar vara en hit. Får nog bli så framöver. Att han på dagtid får sova på mage när någon annan är vaken medan han på nätterna kan fortsätta på rygg som tidigare. Viktigt att han sover ju. Och på sistone har det blivit väldigt lite av den varan just dagtid vilket lett till att liten kille inte varit värst glad alls mot kvällen.
Dansen. Jo visst. Men så kul var det inte.

7 kommentarer:

Anonym sa...

När jag låg på BB i Italien hade de äldre kvinnligare besökarna med sig öl till mig, eftersom öl enligt italiensk folktro ska vara jättebra för bröstmjölken. Jag kommer ihåg att jag blev bestört över denna present. När jag såg bilden trodde jag först att även du körde med denna övertygelse, men sen läste jag.

Mina barn sov på mage båda två. Till en början la jag dem så eftersom de sov gott, sen snurrade de runt till mage själva.

Milo Santino är verkligen fin. Den svartvita bilden är underbar.

O apropå att inte komma i kläderna, visst är det löjligt, eftersom man dessutom känner sig mycket lättare än på länge!! Men om du ammar och rullar vagn gå det fort.

SOV, SOV GOTT,
Lotta

Gråa musen sa...

Båda våra småttingar hade problem med att sova på rygg. De är för tidigt födda och vi tillbringade tre månader på Neo. Där ligger alla barnen på mage för att de andas lättare då. Tänk dig själv att försöka andas när man ligger på rygg om man är täppt. Jag hade också larm. Det funkade jättebra och vi fick frid i huset. Hoppas, hoppas att lille Milo Santino kommer in i bättre sovrytmer snart. Du behöver ju all vila du kan få efter allt du gått igenom. Se också till att du får i dig alla vitaminer och mineraler kroppen behöver. Nattvak och ammning är en jobbig kombination för en människokropp. Hur lycklig man än är har man jätte rätt att vara trött ibland. Var rädd om dig och glömm inte att krama sambon också. Det behöver både du och han och lillkillen. Tusen kramar

Anonym sa...

Mormor, farmor med tre egna barn som kom tätt. När dom var små låg alla spädbarn på sidan när dom sov. Varannan gång på höger sida, varannan på vänster. Aldrig lade man ett barn på mage. Vet inte varför. Kanske trodde man att dom inte skulle vå nog med luft. Härom året visades ett tv-program om barn som ständigt sov på rygg. Att dom blev platta i huvudet där bak och att det ibland inte gick tillbaka. Prova med sidläge någon gång. Vi hade minst ett barn mellan oss i sängen i åravis. Jag tror att risken att man ska lägga sig på barnet är så gott som obefintlig. Instinkten förhindrar det. Lycka till!

Anonym sa...

Joodå! Ett gammalt, beprövat talesätt: drick öl för ammningen, men kanske inte dagens starköl!
Kram till er tre! Snusa!

Anonym sa...

Vad GLAD jag blir över att du låter gullungen sova på mage! Bebbar sover djupast & skönast på mage & alla små borde få sin goda sömn!
Kramis

Irené sa...

Hej,

vår lilla Snuffsa sover också gärna på mage. Hur fungerar andningslarm?

MvH Irené

Anonym sa...

Har inte vågat tipsa dig tidigare, men vår äldste sov alltid på mage. Med andningslarm. På rygg vaknade han var 20:e minut ungefär. Väckte sig själv hela tiden av ryckningar och annat. På mage kunde han sova åtminstone två timmar i sträck (båda mina har ammat varannan timme ungefär de 4 första månaderna - dag som natt.....och ja, man är TRÖTT. Men det gäller att hitta vila andra tider på dagen, annars går man under. Maken fick många, långa promenader :)).