söndag 8 mars 2009

många tankar små

Ser han inte lite bekymrad ut vår son. En liten tänkare redan i unga veckor :-). Undrar så vad som rör sig i det lilla huvudet. Säkert förvånansvärt mycket.
Min bebis.
Så underbar.
Var och tog min kvinnodagsfika i eftermiddags medan han sov. Det var trevligt och gott även om jag saknade älsklingen sjukt mycket. Men han hade det bra här hemma med pappa.
Innan fikat tog vi en tripp runt kvarteret i vagnen. Bara jag och han. Kändes skönt att klara det på egen hand. Köpte ju en mjuklift i veckan som jag orkar bära helt själv, vilket underlättar. Det blev en premiärtur för honom i affären också. Spännande med allt nytt, mest för mig i och för sig, han sov ju.
Nu ska jag fortsätta vagga honom i bärselen som verkar kanoners. Mer om den sen.

30 kommentarer:

Knas och kalas sa...

Så fantastiskt fin han är!

Anonym sa...

hej hej!
Måste bara säga så söt han är lilla Milo. Hur går det med täppan i näsan har det släppt lite?

Anonym sa...

Gu´´va söööt han är (du med naturligtvis).Apropå ont i ryggen,
du kan ha fått mer ont nu p.g.a att du sitter obekvämt med armarna när du ammar,försök att "bulla " upp under så att du avlastar armar o rygg,hade samma problem,en varm vetekudde att lägga på det onda är skönt.Ta det lugnt med träning ett tag till,det räcker med att dra in bukmusklerna och räkna till 15 så får du gjort lite i.a.f.det kan man göra många ggr om dan,fick tipset från en sjukgymnast en gång i tiden(det är skonsamt för snittade)Ha det gott kram Margreth

Anonym sa...

Vad söt han är.

Hemmet Är Min Borg sa...

ååååå så söt han eeeee
kramis

Anonym sa...

Oj vad söt han är!!Kram Maggan

Anonym sa...

Han är så fin er lille kille! kram

Naisen blogi sa...

Både han och du är så fina:)

Anonym sa...

Åh en sån söt liten trubbnäsa och så slår jag vad om att han doftar underbart också

Anonym sa...

O, vad söta ni är! En underbar bild på lille Milo o dej. Ni ser ut att ha det riktigt skönt - o lille killen drömmer vackra drömmar.Ha det gott!

Anonym sa...

Han är alldeles underbar! Hoppas han förstår hur älskad han är.

Anonym sa...

ååh så fint :):) helt underbart. FATTA att du har honom där nu!

Malin sa...

Vad söta ni är! Kram!

Anonym sa...

Han är väldigt fin den lille Milo Santino Birro! Grattis Jonna till utmärkelsen idag på kvinnodagen! Och grattis till dej Marcus för att allt är så himla härligt för dej o din lilla familj!!!!! kram från" rutan"

Anonym sa...

Vilken ljuvlig bild!
God natt önskar Ditte

Anonym sa...

Men lilla plutten då, så söt han är!!

Åsa sa...

Ja, det är bara att hålla med föregående kommentarer - han är ju jättefin!

Jag hade också rent ut sagt pissont i rygg och axlar när jag ammade. Kämpade på med att stretcha axel/skulderblad och så satt jag med varm och go vetekudde så ofta jag kunde. Den gjorde också hejdlöst bra nytta när jag fick mjölkstockning. Fast det hoppas jag innerligt att du slipper... Kram o go natt!

Sabina sa...

Din lycka riktigt lyser i genom hela dig!
Han är super fin...
Kramiz

Anonym sa...

Vacker gosse du och Markus åstadkommit! Och Grattis!

Du verkar ha förstått att goda råd inte är så goda alla gånger. (Läste inlägget om att ta fram tuttarna i tid och otid...) Du ska göra precis som du känner för. Punkt. Nu var ju detta också ett råd....

Det går så fort med småbarn och vips är de utflugna. Allt jobbigt med "småbarnsåren" känns nu som en del av barnens liv hemma.

Kommer alltid att längta efter småbabysar tror jag. För småbarnstiden har för mej varit de lyckligaste åren med barnen. Jobbiga men ack så berikande med deras utveckling och framsteg.

//Gerd

Anonym sa...

Så himla söt han e'! Kram på er!

Anonym sa...

Fantastiskt söt pojke!
Livets under...
Och underbart för er!
M v h Mohikanen.

Anonym sa...

Vad fina ni är tillsammans och vad kul det är att läsa om er vardag!

Han är väldigt söt....

Många varma kramar från Kicki

Anonym sa...

Tips – om du vill alltså.

Har ni provat napp? det är den bästa uppfinningen för tutt-sugna barn.

Det finns massor av sorter (prova dig fram för att se vilken er bebis gillar – de brukar vara kräsna...). De med brunt gummi - latex är bäst. För silikon, ser ju fräschare ut, men den liksom brukar hoppa ur munnen på bebisar.

Dränk nappen i bröstmjölk, liksom pumpa upp mjölk i den, och nappträna.

Napp skyddar också mot plötslig spädbarnsdöd, kolla socialstyrelsens sida + fråga unga barnmorskor... Old-school-barnmorskor/BVC-tanter hatar napp :)

Lycka till och kram

Anonym sa...

ojojoj, så fina ni är! Snusa på honom från oss.
Kram!
Birgitta & Herr Nyfiken

Anonym sa...

Grattis igen till det vackra lilla miraklet. Han är jättefin! Ni måste vara hur stolta som helst!!! Tack för att du bloggar så bra.

Anonym sa...

Jag ser kärlek ömhet hos dig och den lille killen ser trygg ut.Må så gott.

Nilwa sa...

men så söt han e lilla plutten där...gosa massor!

Anonym sa...

Åh, vilken fin liten kille ni har!

Anonym sa...

Herregud så söt.. blir så glad att er ihop. kram

Anonym sa...

Men ÅHHH så underbart vacker han är! :D Fast jag sagt det tusen gånger, GRATTIS till underverket! Maddis, gravid i v.16 :D