tisdag 31 mars 2009

ren

Att basta var precis så skönt som jag kom ihåg det. Ligga där i värmen, låta hjärna och kropp semikoka bort en stund, känna värken fly sin kos tillsammans med skiten och tröttheten, så härligt!
Måste ha egen bastu en vacker dag.


Efter bastun fick älskade Milo Santino jätteont i magen, så där riktigt illa, aj aj aj inget hjälper ont med massor av högljutt skrik (gud vad hemskt det låter fortfarande) och sen ännu mera. Rena fräscha jag blev supersvettig igen och är det fortfarande, men till sist blev det bättre och vi kunde alla sova lite. Jag rätt mycket eftersom älskling sov hos mormor som tog första matpasset med flaska. Borde nog vara piggare än jag just nu, men så snabbt funkade det tydligen inte.

Gråt.

5 kommentarer:

Jen sa...

Mothers are wonderful, aren´t they ? Just like you I also went to visit with my babies and they always slept with my mom and she also gave them the bottle so I could finally get some sleep. My respect and love for my mother has grown so much since I have children of my own. I'd be so lost without her.
Enjoy your time with your parents, Jonna, and I hope you will get the rest you need so that you come home with lots of new energy.

Cam sa...

Stackars liten med så ont i magen. Man önskar att man kunde ta över det onda åt dom.
En fråga, när han har/ni tror att han kan ha ont i magen - ser bajset annorlunda ut?
Min väninnas bebis (3 mån) reagerar på mams intag av mjölkprodukter. Kan kanske vara värt att utesluta ur kosten ett tag för att testa om det blir bättre.
Lyckönskningar till er alla 3.

Anna sa...

Men oj vad underbart! Han tar alltså flaska! Helt ljuvligt att mormor/pappa/någon annan kan mata och du kan sova. Min skrutt tjorvade till tusen med sömnen och tog inte nappflaska förrän han var nästan ett år gammal. Jag var alltid den som fick gå upp. Det var vidrigt periodvis. Om pappan gick upp och försökte med flaska eller att få honom att somna om på annat vis grät han ända till jag tog över och ammade. Många gånger grät pappan också. Vad skönt för er att kunna dela på matningen!

Anonym sa...

Att du inte kom förbi på kaffe till mig och Felicia i Hofors då;-) Kram Maria (MissCat)

Liv sa...

Åh, basta är det underbaraste som finns. Alltid när jag är över till Finland (är halvfinne) sitter man i bastun i timmar och bara njuter. Det är verkligen det bästa sättet att bara släppa allt för ett tag. Underbart. :)

Sedan måste jag bara skriva hur otroligt glad jag är för din och Marcus skull, har följt era bloggar ett bra tag, bara inte förmått mig att kommentera, av någon anledning...
Graviditeten, hela processen, du skall veta att ni fanns i mina tankar. Fast jag inte känner er för fem öre, så höll jag hela tiden tummarna för att allt skulle gå bra för er, och det gjorde det ju! :)


Ta hand om dig, och tack för en fantastisk blogg!

/Liv.