torsdag 12 mars 2009

nonshopping

Det var riktigt roligt att surfa runt mellan klädhängarna med supersmidiga vagnen och bebis lugnt sovandes i den.
Sen var det inte lika roligt. Faktiskt inte alls. Provade svettigt eländig (det är aldrig smidigt att köpa kläder på vintern, blä) ett antal jeans som alla fick backa innan de nått hela vägen. Röven som inte längre är min, men som envist hänger kvar på det som är jag, breder och sladdrar ut/ner sig mer än väntat. Inte för att jag egentligen bryr mig om det, tids nog blir den min igen. Men lite deprimerande, solskenet som jag kännt idag till trots, är det att inte alls känna igen den, framförallt när inget av tälten jag plockat med mig ville passa därpå.
Så det slutade som det hade börjat, vi surfade ut lika glada som vi hade kommit in, åt en god blåbärspaj med vaniljsås på närliggande café och valde att glömma allt vad brallor heter.
Marcus har lovat följa med på nästa shoppingtur och då.
Då ni.
Då ska det bli byxor.
Eller kjol.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kjol, det är ju perfekt! Då behöver du inte tränga in den där motsträviga röven i byxor utan klarar dig med strumpbyxor/leggings.
Ditte

Anonym sa...

Det finns jättefina "jeans-tights" på bla gina och kappahl. Ser ut som jeans, men sköna som mysbrallor. Har själv två barn med ett års mellanrum (yngsta är snart 6 mån) och jag är kääääär i dem :)

Anonym sa...

Hihi, känner igen det där med att ingenting passar:-( Men va gör det när man tittar ner i vagnen och möts av världens leende.

Sköt om dig o familjen

Kram Annelie

Anonym sa...

Håll ut Jonna! Åh, jag minns exakt den känslan när inget passade...Fast du ska se att du snart kan ha allt du önskar.
När jag hade ammat i ett halvår insåg jag att jag hade gått ner och blivit t.o.m smalare än jag var innan graviditeten. :) Ur det perspektivet var ammningen ännu en fantastiskt grej, även för mig, som jag inte hade räknat med...

Anonym sa...

Tänkte just säga det. Kör på strumpbyxor och strechkjol! Mysigt, användbart och så slipper man känna att brallorna inte går att knäppa! Win-win situation!
TrasselElin

Anonym sa...

Hejhej!
Jag känner igen detta helt och hållet!!! Jag har själv en liten underbar människa på 7 veckor så jag är också inne i en sådan fas då höfterna inte vill komma in i byxorna...Det är fruktansvärt irriterande att inte kunna använda byxor...Det får vara kjol och klänning men det måste var av väldigt töjbart material.. :) Sen är det också det där med ammningsvänliga kläder...inte helt lätt att dra upp vilken klänning som helst för att amma på närmaste fik... Men det är helt underbart att gå på stan med den lilla stora kärleken när solen skiner så jag hoppas du får många goda shoppingrundor på stan även om det inte blir nya byxor på ett tag...Grattis till det lilla undret!!
/Makalösa modern - helt ny i bloggosfären!! :)

Anonym sa...

Jag ville bara säga att även om man har världens finaste bebis, och oftast är världens lyckligaste, så är det OK att inte gilla precis varendaste grej med livet. Att inte hitta byxor och att inte få sova är två sådana grejor, som jag precis som du kämpar med. Men det blir bättre! Så gnäll lite om du vill, det gör jag, så känns det bättre sen!

Anonym sa...

Tänkte precis som jag ser att Frida gjort tipsa om jeans-tightsen. Leggins heter de visst på vissa affärer också. Jag är höggravid och de sitter tight och bekvämt!
Ser ut som vilka stuprörsjeans som helst och jag lyckas klämma i mina just nu överdimensionerade lår och röv.:-) OCH de är bekväma, supermjuka.
Kostar bara 249:- på Vero Moda dessutom. Märket heter Pieces tror jag.

Anonym sa...

Ugh, ja vet.. jag gick gråtfärdig ur provhytten för ett par veckor sen.. har inte gjort ett återbesök vill jag lova. De där jeanslegginsen som det tipsas om, de var de jag skulle prova. Kanske är sköna på Gina o Kappahl, men de på VILA kom jag inte ens i stl L (å då är jag inte SÅ stor), de var stenhårda.. blev inga med andra ord och kör vidare på tights:(