torsdag 12 mars 2009

underbara fantastiska dag idag

Har sovit som en prinsessa! Eller nej, de vaknar ju av ärtor. Som ett träsktroll då. Från ett till nio nu på morgonen sov jag med bara två intensiva amningar. Milo Santino sussade sött i vardagsrummet med mormor som bar in honom när det var dags för käk. Även han är en helt ny människa idag, utvilad och glad. Den är uppenbarligen viktig den där sömnen, för alla inbandade. Känns kanon just nu och jag är redo för allt.

Min feber är nog ett minne blott med och böldsvullnaden är på väg ner. Rinner äckelgojs fortfarande, fast det är ju bara bra, skiten ska ut, men det gör iaf inte helvetiskt ont längre så en promenad blir det senare. Kanske även en tripp till stan för att kolla på ett par brallor så jag slipper pyjamasen och mammamysisarna som bara vill ramla ner.

Ha en underbar dag alla ni underbara som kikar in här!
Det ska vi ha :-)

~~~~~~~~~~

Kärlek!

38 kommentarer:

Åsa sa...

Jag har tänkt på dej! Va skönt att du har fått sova och att bölden snart är ett minne blott! Själv vaknade jag imorse lite efter sex och insåg att dottern inte har varit vaken en enda gång sen halv åtta igår kväll. Underbart! Hon är nio månader, så du har nåt att se fram emot! ;) Stor kram från Åsa

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, vad vore världen utan mor- och farföräldrar? Hoppas ni får en skön promenix!

Anonym sa...

Vad skönt att bölden verkar ge med sig och att ni har fått fylla på sömnförrådet. Hoppas dagen blir bra! Kram

Carina sa...

Vad underbart Jonna, preis vad du och Santino behövde. Och vad gulligt av mormor att ställa upp.

Jag skiten i bölden ska ut så låt det rinna.

Jasså du har tröttnat på hängbyxorna nu *S* Absolut dags att köpa nytt då.
Lycka till med shoppingen.
Kram!

PS Sörjer lite med din Marcus idag, stackarn behöva genomlida detta med straffar och sen ändå åka ut, till han skickar jag en liten extra kram idag.

Anonym sa...

Hej!!

Jag måste lägga mig i kiss obajshistorien med selen.
Jag fick *bajsproblem* när min
son var liten för att så fort jag satte mig på toa började han skrika och jag hann aldrig göra klart vilket blev att jag blev förstoppad och det var INTE kul.
Hade för trång toa för att sätta han i typ bilstol eller babysitter så han fick sitta utanför och hade inte mig inom synhåll så HEJJA bärselar!!!
Ha en bra dag!!

Anonym sa...

Grattis....:)
En mormor/farmor har ett magiskt inflytande på ett barn.
Ljuvligt söt liten kille...

Anonym sa...

Jonna!

Vilken underbar bild och såå skönt att ni båda fått sova. Sömnen är ju så viktig för att orka med. De är guld värda alla mor och far föräldrar!

Kram Kicki

Anonym sa...

Så söt han är. Hur är det med namnet? Har han dubbelnamn eller heter han Santino som Marcus skriver? Skönt för dig att såret är på bättringsväg.Var rädda om er, Kramar

Anonym sa...

Det finns en speciell sorts barn
de är överdådigt rikt begåvade
De är vacrare än alla andra
klokare, förståndigare och mognare.
De har en utstrålning och charm
och är fullständigt förtrollande.
Deras lysande intelligens och kvickhet
låter tala om sig vitt och brett,
och de foton som stolt visas upp
kan aldrig göra deras ljuvlighet rättvisa.

Vad sådana gudabenådade barn kallas?
Barnbarn naturligtvis!

Anonym sa...

Det finns ochså en speciell sorts mödrar
vilkas kärlek är starkare än alla regelböcker.
De ouppfostrar skamlöst
och tror att barn kan leva på pannkakor
vara uppe till långt fram på småtimmarna
och somna med oborstade tänder.
De vet att glass och sagor
botar örsprång och magont.
Barn lyder dem inte...de samarbetar.
Ty dessa mödrar har all tid i världen
och livet har lärt dem vad som är viktigt,
kärlek och harmoni!
Vad sådana gudabenådade mödrar kallas?
Mor/Farmödrar naturligtvis!
Och när dessa båda möts i en kram
sluts alla cirklar och alla klockor stannar.

Sara Johansson sa...

Vilken jättefin bild på er två! :-) Härligt att höra att sömnen gjorde underverk för dig.

Anonym sa...

Han är verkligen jättefin er lilla kille! Supersöt och ser ut som en liten Milo!

Anonym sa...

Tack det ska vi ha :-)
Måste bara få säga.... vilken lite sötnos ni har!!

Fittan Fes sa...

Unga mammor-en brist i sexualundervisningen???
Kolla på www.fittanfes.com

Anonym sa...

Vilken otroligt härlig bild! Ren och skär lycka.

KRAM

Hemmet Är Min Borg sa...

ååååå jättefint foto på er ,mycke bra blev de

Anonym sa...

Två lika vackra! Men jag tror nog att Milo Santino är sötare;P Ha en bra dag!

Lammhults-Malin sa...

han är ju så underbart söt och du strålar verkligen av mammalycka, vännen!

Anonym sa...

Ni ser väldigt utvilade ut bägge två! Sömn är bra. :-)

Anonym sa...

Vilken underbar bild, syns verkligen att ni har lärt känna varandra. Allt gott önskas.

Anonym sa...

Å så skönt. Tänk vad mamma/mormor kan göra skillnad!
Vilken helt ljuvlig bild!
Hoppas du hittar byxor.
Ditte

Anonym sa...

Ni är så söta!
Syns att du fått sova
Önskar Er verkligen en underbar dag.
Kram/Rigmor68
ps.Marcus var jättesnygg i håret.ds

Anonym sa...

Toppenfin bild. Och vad skönt att du fått sova. Mormödrar och andra hjälpsystem är toppen!

Anonym sa...

Jag gläds med dej!
KRAM.

Anonym sa...

Hej! Skönt för dej att du fått sova., o att du mår bättre.Underbara mormor som finns där.Det börjar ordna upp sig. Söt bild på er! Ha det bra!

Anonym sa...

Vilken underbar bild!

Anonym sa...

Vill bara säga att sonen är underbart söt och att Milo är ett kanonnamn (svårt att göra ett smeknamn av det namnet åxå, ha det i åtanke).

Lycka till med resten av ert liv, som bara kommer bli bättre och bättre!

Anonym sa...

Åh vad söt han är. :)
Roligt att höra att du mår bättre!

Anonym sa...

Verkligen en söt liten knodd...visst är det bra med mormor,jag brukar göra likadant så min dotter får lugn och ro ibland, det är det vi är till för.

Anonym sa...

Vilket fint kort! Är så glad för eran skull, ni är ju ett levande bevis på att det KAN gå bra efter massor av sorg. Kram/Malin, mamma till Cornelia & änglapojken Vide.

Anonym sa...

Å, underbart inlägg och underbar bild på er, du ser strålande ut!

Kram från Bussan i Borås

Anonym sa...

Jag skulle bara vilja veta om det kommit ett litet paket till er eller om det försvunnit på vägen. Hoppas det nått fram!
Kram Lantlollan

Madde (maddepladder) sa...

Skönt att du mår bättre! Du såg iaf riktigt fräsh ut i dörrmötet :)

Men pinsamma jag då... ;)

http://maddepladder.blogspot.com/2009/03/jag-stinker.html

Anonym sa...

Kom på en sak när jag satt på toan med datorn i knät. Min äldsta är snart 18 och är på praktik i england i en månad. Pratade med henne på MSN och var tvungen att gå, tog då givetvis med mej datorn för att fortsätta prata. Mitt uppe i allt kom jag på en kommentar om ditt toa besök med barnet i selen, blev gott full i skratt där jag satt...Jag har fyra töser från 4-18 år och har släpat med mej alla överallt och de är självständiga, jag tror att det beror på att de är trygga och vet att jag finns där alltid, barn klarar sej en stund själva fast de gråter men varför ska de när mamma (eller pappa) är där. Nej fortsätt att ta med dej han var du än går, han kommer att bli självständig ändå trygg och glad..
Kramar

finnjonna sa...

Madde: Nädå. Hoppas det var något trevligt i paketet.

lantlollan: Det har kommit fram! Faktiskt väldigt många fina små och stora paket. Så otroligt snälla människor det finns! Stort stort superstort tack!!! Till r alla! Milo Santino tackar och bockar han med, på sitt lilla vis :-)

Anonym sa...

Vad skönt Jonna, vad glad jag blir... Man blir en sån mycke bättre mamma när man är utvilad!!! Sömnen är verkligen jätte viktig!
Kramar

Madde (maddepladder) sa...

Japp, böcker från cdon :)

Anonym sa...

vem är han mest lik? och är han lik någon av sina änglasyskon? kan vi få se bilder på dom med?