lördag 4 april 2009

lördagkväll

Har varit och rullat runt i Gävle city med familjen. Liten kille var så snäll och fin i vagnen, till och med ett restaurangbesök klarades av utan bekymmer. Så skönt när han mår bra i magen och är tillfreds.
Tyvärr fanns inte artikeln i Paus om oss på nätet, men man kan se omslaget här. Marcus har köpt ett par extra så vi kan läsa på måndag och sprida till familjerna.

Jag köpte Amelia Baby med sömnspecial idag. Ska ju börja försöka få till lite rutiner när vi väl kommer hem och däri finns många sidor av inspiration. Just nu har jag ju sovit rätt ok i ett antal nätter och känner mig hur utvilad och fit for fight som helst (nåja), men jag tror inte man kan tanka och spara sömn i all oändlighet och snart nog töms förrådet om vi faller tillbaka i gamla spår vilket nog är lätt hänt om det tillåts och det mår ingen av oss bra av.

Funderar på om Robinson är värd min uppmärksamhet denna lördagkväll igen. Egentligen inte. Lagom besviken som jag är efter de senaste två avsnitten. Hade inga speciella förväntningar innan men nog trodde jag att det skulle vara lite roligare att se än det var.
Varför jag då funderar på att se det igen?
Det tål att funderas på med.

7 kommentarer:

Frida Asklund sa...

Hej. Du och jag fick barn ungefär samtidigt på samma sjukhus och allt. Vi verkar vara mer lika än så. Min dotter har den där hemska magknipen du skriver om. Hon kan helt plötsligt bara brista ut i ett gallskrik (och då menar jag verkligen öronbedövande gallskrik!). Skillnaden på oss verkar vara att min bebis sover på nätterna (peppar peppar), om hon får sova på mage vill säga. Vad jag vill komma till är en fråga. Vad har du fått för hjälp från BVC? Jag tycker nämligen inte att man blir tagen riktigt på allvar när man säger att bebis har magont. "alla bebisar har skrikstunder..bla bla bla". Jag vill bara veta så att jag kan pressa min bvc sköterska lite. Ha det fint i övrigt!

Anonym sa...

Ska ringa föräldrarna att spara tidningen så jag kan läsa på fredag när vi äntligen ska göra besök i kära Östergötland!
Skönt att få lite på sömnkontot, ska alldeles strax knyta mej så man orkar vara lika pigg och glad som barnet kl 7 imorgon!
Kram.
TrasselElin

Anonym sa...

Härligt omslag!!
Söt gosegosse! Gose med ett s och gosse med två s...
:-) Mohikanen.

Anonym sa...

så härligt med sömn...men att skaffa rutiner med en så pass liten bebis är svårt. Vänta lite med det! Njut av sköna nätter och dela de svåra. Han är ju pytteliten!! Dygnsrytmen har ännu inte rättat till sig.

Schäfer sa...

Hej, jag har ju sagt det i ett tidigare inlägg...så med risk för att bli tjatig så säger jag det igen: Rekommenderar dig att lyssna på "Knattetimmen" - du kommer få så mycke mer förståelse för det här med sömnen, sömnbristen, maten osv...
Finns som sagt att ladda ner på nätet - säg till om du vill ha en länk (du vet ju var jag finns...på FL...)
Kram

Bella sa...

Vilket härligt omslag :D Ni är jättefina båda två. Kramar

Gunilla sa...

Vad fina ni är på omslaget!