söndag 31 maj 2009

älskade mamma -jag

Jag var precis och tittade till min son, mitt älskade lilla knappt sjukilos knytte. Han ligger där i sin säng som en liten groda och sover. Andas. Larmet är på och lampan blinkar, men jag måste ändå in med jämna mellanrum och kolla.
Och han gör det. Andas.
Vi har haft en fantastisk dag idag. Min dag. Alla mammors dag. Den här dagen som jag i hjärtat, trots svedan, firat redan ett antal gånger . Jag var en mamma i smyg. Mina barn fanns inte. Men nu finns ett och jag är plötsligt bjuden på mitt eget kalas, en fest jag förut fick iaktta utifrån, genom fönstret. Nu är jag inne. På hedersplatsen sitter jag och äter min tårta.
Nej, det gör jag inte. Blev ingen tårta i år heller. Men jag får i alla fall vara med och fira. Det är gott nog. Inte bara nog. Det är bäst! Jag har varit så glad idag. Kär och glad. Älskar min son så mycket och han mig, det känner jag. På sitt eget lilla sätt älskar han sin världens bästa mamma -mig!

9 kommentarer:

Anonym sa...

7 kg! Fantastiskt! Alla mammors dag, ja, men framför allt DIN Jonna! Och idag har det inte varit i smyg, idag har det varit på riktigt! OCH hedersplatsen har varit bara din idag! Du skriver så fint, så mina ögon tåras! Det behövs ingen tårta, det enda som behövs är Milo som talar om att du är hans fantastiska mamma. Det finns inga så starka band som mellan mor och barn. Pappan får förlåta, men så är det. FAST det är väldigt viktigt att släppa in pappa innanför mor-barn-väggarna! Nu vet jag ju, via Marcus blogg, att han varit i Stockholm idag, så han har inte kunnat dela Mors-dag-känslan med Dej, men kanske ni kan ta och fika i morgon och äta åtminstone en bakelse för att fira Mors dag, även om det är "en dag för sent"!
Jag gläds så oerhört med Dej att du fått denna första "riktiga" Mors dag tillsammans med Milo. Han älskar dej och kommer alltid att göra det! Och han kommer också att älska sin pappa. När han blir stor nog att förstå allt ni gått igenom för att få ert älskade barn och förhoppningsvis ett syskon till honom, så kommer han att för alltid både högakta och älska er över allt annat!
Natti Jonna! Kram från Maggan

Gråa musen sa...

Gnöööl. Du skulle gått ut och köpt en bakelse till dig själv. Det är du verkligen värd.

Tessan sa...

Underbara snälla Jonna! Du är världens bästa mamma till alla dina barn inte bara Milo. Jag hoppas att du fick en alldeles fantastisk dag. Visst är det svårt att smälta, jag är verkligen mamma på riktigt nu. Jag får fira morsdag! Livet bjuder på de mest fantastiska mirakel ibland. Sköt om dig och njut av din stora kille. 7 kg, det går fort. Min klump väger 8,2 redan vet inte vart det här ska ta vägen. Kram till dig och familjen!

Om mig sa...

Det finns allt en poetådra hos dig med, du skriver så otroligt fint många gånger.
Fredagens inlägg var roligt även om det inte var så kul för Milo förstås...men det var igenkännande för många föräldrar med söner.
Kram

Anonym sa...

Till Anonym höst upp i kommentarfältet.

"Han älskar dej och kommer alltid att göra det! Och han kommer också att älska sin pappa."

Milo gillar nog båda sina föräldrar vid det här laget.... eller älskar.

Anonym sa...

14:e Juli sitter vi naturligtvis bänkade i allsångssofforna!!

Är han duktig på att sjunga?

Marcus borde ju kunna bli en fantastisk låt skrivare så fina och speciella texter som han skriver!!

Fick tre underbara teckningar av mina tre barn i morsdagspresent, kan man få något bättre i present?

Stora kramar Tess W

Birgitta sa...

Jonna! Ditt älskade Knytte, oj så söt han är! Såg foto på pappas blogg.
Läste oxå att han ska vara med på Allsång på Skansen. Hoppas att han sjunger Volare"
Ps: älskar Din Marcus, slutet på Karlavagnen gör, att jag ej vågar lägga mig (risken finns att jag somnar) sitter i mörkret i köket å lyssnar.
Du ääär en fantastisk mamma! Bara så Du vet!

Anna-K sa...

Hej Jonna! Tråkigt att du inte fick någon tårta - men du har ju den godaste "prinsbakelse" m-m-m-Hoppas den lille prinsen mår bra- o även mamma o pappa.

Anonym sa...

Självklart älskar Milo båda sina föräldrar! Och kommer alltid att göra det!
Kramisar!