lördag 2 maj 2009

gävle by night

Nybastad. Milo sover sen en halvtimme. Som en stock förmodar jag. Började nattningsproceduren redan vid åtta men han vägrade länge vår kille, tills han inte orkade vägra längre. I övrigt har vi haft det otroligt bra. Han sover gott om nätterna och till och med på dagarna. En helt ny upplevelse den med en pigg och glad kille på kvällskvisten (lite för pigg ibland). Fantastiskt underbart är det!
Det har varit skönt sommarväder här uppe i dagarna två, hoppas hos er med, och jag har fingrarna smått försiktigt i kors om att det kunde få fortsätta lite till. Helst länge.

(Går)dagens tummen ner med tillhörande Buuu:
TV 6. Visade Frankrike-USA i hockey VM igår istället för Finland-Slovakien. Bor det inte tillräckligt med abonnerande finnar (garanterat fler än fransmän och amerikaner sammanlagt) i detta land för att ge oss lite spännande hockey de få gånger det kommer? Det är vi ta mig fan värda!

Dagens tummen ner: Den otroligt långsamma servicen på Tant Grön i Gävle. Som en annan kund i kön sa: Sommaren hinner ta slut innan man får sitt.

Alla dagars tummen upp: Akupunktur. Det är mycket bättre. Det är ju det. Vill inte säga så mycket egentligen med risk för uppätande av ord i efterhand, men det är faktiskt bättre och allt började efter nålarna. De gamla kineserna visste vad de gjorde och stack.

Sova nu. Jo faktiskt.
God natt.

9 kommentarer:

Eva sa...

Vad härligt att akupunkturen verkar ha gett resultat.
=)

Anonym sa...

var har du hans pappa

Anonym sa...

Härligt att tillvaron rättat upp sig med mage, sömn etc. Och visst har det varit underbara sommardagar, hoppas dom håller i sig!
Fantastiskt det här med akupunkturen och självklart håller det i sig också, NU har det verkligen vänt! Njut och ta vara på babytiden, sommaren och varandra!

Anonym sa...

Kanske Milo inte vill sova vid åtta=) Min halvårsbebis somnar vid olika tider på kvällen beroende på hur dagen har varit. Igår somnade han vid nio, nattningsrutiner kan man ta senare, han är ju så liten...vad vet han om att klockan är åtta?? Sen tar det på krafterna att tvinga en bebis att sova=)
Så skönt att koliken ger sig av!!! Nya tider!!! Tack för den finaste bloggen!! Linda

ylwa sa...

Anonyma Linda, det kanske inte är så att alla föräldrar vill ha ett liv utan rutiner för bebisen. Eller där bebisens dygnsrytm får styra helt. Många barn mår bättre om de får sova och äta på någolunda regelbundna tider och är man sex månader börjar man bli stor.. Jag lät min bebis göra som din fram tills han var fem månader ungefär. Han fick sova och äta när han ville, med resultat att han sov jättedåligt på natten och jag var slut. Nu är det nattning vid halv åtta-åtta och sedan är det sova som gäller. Innan lät jag honom somna vid 21 och sedan plockade jag upp honom och lät honom vara vaken när han vaknade vid 23 för att jag ville låta hans dygnsrytm styra men det är jag evigt tacksam att jag slutat med!

Skönt att det finns lika många varianter som det finns föräldrar :)

Jonna så skönt att akupunkturen funkar, härligt!

Anonym sa...

hej Ylwa...jo alla barn är så olika, denna är min tredje och för oss fungerar det bra. Men kanske jag ska börja jobba på lite mer rutiner jag med=) Hur ofta äter din på natten?? MVH Anonyma Linda

Anonym sa...

Håller med dig med om TV6:s dåliga match val!!! Jag tittade på matchen via Skype till min pappa, som hade direktsändning på datorn (yle areena) och siktade kameran mot monitorn! (Yle visar direktsändning bara inom finska gränser...) Bilden var inte perfekt men det var härligt att höra finska kommentarer! Konstit on monet, sano akka kun kissalla pöytää pyyhki. ;) /Netta

ylwa sa...

Anonyma Linda min son som snart är 8 månader dricker en flaska välling under tidiga morgonen, oftast vid tre-tiden. De senaste nätterna har han dock sovit hela natten igenom och vaknat hungrig som en liten varg vid halv sju :) *pepparpeppar* Om jag inte minns helt fel åt han 2ggr per natt när han var sex månader..

Anonym sa...

Ylwa..
jadu...Jonna tänk när våra kids sover hela natta...=) Min äter nu två-tre ggr per natt...längtar efter att kunna ge tjock varm god välling.
Nu åkte ett glas i golvet...bäst att gå=(
Milo är sööt som socker!!!
Linda