måndag 4 maj 2009

hemma

Resan gick bra. Snackade med Lisa som satt i baksätet och barnvaktade liten kille medan jag körde. Gick fort och smidigt. Milo blev bara hungrig en gång och det tajmade sig väl med våra fulla kissblåsor som just då behövde tömmas.
Nu är vi hemma. Hos papps. Eller han är iofs iväg och lämnar våra deklarationer just nu (varför alltid i sista sekunden?), men hemma i alla fall och snart är papps det med. Skönt att komma hit men samtidigt funderar jag direkt på vart vi ska åka härnäst. Fick nog rejält nog av hemmet i höstas, fast nu blir vi här. Ett tag. För älsklingens skull. Även om han nog inte ännu bryr sig värst om var han är. Och åka bil är ju kul.

På bloggportalen, som jag rätt nyligen börjat ha tid att läsa igen, ser jag att artiklar om frukten som gör oss feta är de mest kommenterade. Folk rasar. Inte så mycket över frukten som över tröttsamma kostråd som konstant tar nya svängar och jag kan väl bara hålla med. Rasa orkar jag inte, finns viktigare saker att ödsla energi på men nog är det tröttsamt. Nu vågar jag ändå inte äta frukt för lilla magens skull, men nog måste väl fördelarna med frukt vara fler än nackdelarna?
Ja ja. Imorgon rasas det över annat. Spännande väntan tills dess.

Något jag däremot smårasar över, tveksam till om det egentligen är värt det, är gubbar (och övriga) som orkar skriva att bilder på andras barn är dåliga eller ännu värre att barnen på bilderna är fula. Nu är jag extremt naiv, men jag tycker ändå att man kan hålla käft om man inte råkar uppskattar dessa. Jag vet att det finns idioter och knäppgökar överallt, framförallt på nätet och det är en anledning till en annan typ av tvekan, men om man nu har gjort valet så hoppas man ju på respekt, vilket de flesta tack och lov visar.
Alltså. På konstateranden av typen "visst är han vacker" (om ens barn) vill/önskar jag liksom i princip alla andra föräldrar bara ha positiv feedback. Eller ingen alls.
Allt annat får ni tycka vad ni vill om och också sätta ord på det. Snällt va ;-)

Varma kramar till er, en dag då värmen inte längre är lika självklar i luften.



Iväg och deklarera om du inte redan gjort det!

4 kommentarer:

Hafen75 sa...

"Har man inget snällt att säga kan man lika gärna vara tyst", tycker jag också!

Och Milo är jättefin - och det är ärligt! :-)

Anonym sa...

Håller med både Jonna och Hafen75. Dessutom är Milo otroligt vacker.

Och kvarskatten är inbetald...
Ditte

Anonym sa...

Vilken tajming med fulla kissblåsor och hungrig Milo! ;-)
Hemma är ju i och för sig alltid hemma, men jag kan förstå dej som efter allt som varit! I och för sig vet ju inte Milo riktigt än vad som är hemma och borta, men han skapar ju sina intryck hela tiden och sin egen trygghet i sin omgivning, dvs mamma, pappa och miljön runt omkring honom.
Det här med kosten ska vi bara inte prata om, jag håller med dig, jag blir bara så himla trött. Så summan av kardemumman för min del är att jag äter det jag vill och har i princip slutat läsa vad som är farligt resp nyttigt för dagen.
Håller helt med dej om bilder och knäppgökar också! Det man inte gillar finns ingen anledning att orda om.
Men när det gäller Milo så ÄR han verkligen en söt, fin liten kille och det vill jag gärna säga!
Kram och var rädda om Er!

Anna sa...

Men vänta här nu! Har någon skrivit något osnällt om Milo?? Det är så man baxnar. Jag tycker inte heller att man får skriva något annat än positiva saker om små underverk och deras utseenden. Inget annat är varken sant eller intressant. Små bebisar är per definition alltid jättefina (de är som sagt underverk, inget mindre). Och just Milo råkar jag tycka kvalar in i en egen liga. Han är söt som socker. (och ja, det är helt ärligt) Jag tror det blir nåt extra med de bebisar man har nån typ av relation till, även om den bara är via bilder och texter på internet. Man bryr sig lite extra om Milo, har följt honom sen han bara var en bula på mamma Jonnas mage, och då blir han också lite extra vacker i mina ögon. Precis som ens egna barn, kompisarnas barn eller syskonbarnen. Vad jag svamlar! :D Skönt att resan gick ok och att Milo och du fått återförenas med Marcus igen. Ha det alldeles underbart i vårsolen.