fredag 29 maj 2009

solen skiner iaf

Fulkänslan är där och tuggar mig i hälarna även idag. Inte blev det bättre av att en tandflisa lossnade bakom ena framtanden igen (minns förra maj och alla turer till tandläkaren) och lämnade kvar en vass kant som jag tungar på konstant. Måste åter punga ut med pengar jag inte har på något som känns helt onödigt. Dessutom misslyckades mitt försök till självterapi i morse då färgmoussen tog slut när bara topphåret var inkletat. Typiskt. Nu har jag en röd mössa över resten. Ha ha. Tur det bara var en lätt toning, måste tvätta järnet ikväll och att jag kan ha en liten tofs som döljer "katastrofen".

Tack för era ord. Känns alltid skönt att höra att man inte är ensam om dessa tankar och känslor. Jag är en bit nere i ett depp just nu. Ska ta mig upp igen, det gör jag jämt. Uppe är ju inte uppe om man inte har ett nere så det är bara så här det är, livet. Lite mer upp och ner just nu än vad som är helt bekvämt. Men vadå.

8 kommentarer:

Malin, Lammhult sa...

Livet som nybliven mamma är en verklig berg-och dalbana med hormoner som spökar i kroppen...och har man sen till råga på allt det bagage ni har med er är det inte konstigt att svackorna kommer.

Jag vet precis vad du behöver! ;-) En helg i Lammhult!!!!

Undertecknad sa...

Du är ju värsta pinglan bruden! Faktiskt! De där känslorna har jag mer eller mindre dagligen, så jag vet precis hur hopplöst det känns. /kram från tjejen i grannstaden

Anonym sa...

Hej

viktigt att tänka på, man får deppa ihop och man behöver inte ha ngn speciell anledning. Känn inte skuld, de runt omkring dig vet att du älskar dem även om du gråter ibland.. Känns alltid bättre efteråt.

Anonym sa...

Den där fulkänslan är ju inget kul, men ser ju att du försöker med lite självterapi med färgmoussen! Men du har ju löst även det problemet förstår jag, med röda mössan. Vid ett av mina försök till hårtoning (skulle bli lite kastanjefärgat var tanken) så tyckte jag färgen var lite blek när toningstiden "var ute", så jag lät kletet sitta i en kvart till. När jag tvättat ur och torkat så såg jag nästan ut som en brandbil i håret! Tog en sjal över huvudet och iväg till affären och köpte mörkbrun toning. I med den i 45 minuter, tvättade ur och torkade. Resultatet? Korpsvart! Min stackars man var inte hemma när jag höll på med detta, han var van vid att se mig cendréfärgad. Och när han kom hem gick jag omkring med sjal över huvudet. Självklart undrade han vad jag höll på med, det var ju mitt i sommaren! Nu efteråt har vi haft många goda skratt åt det.
Så ha du röda mössan och tofsen, det blir jättebra! Se det som en kul grej, och kan man roa nån annan så är det ju bra......;-)
Hoppas du kommit upp en bit ur deppet under dagen, man åker ju ner lite emellanåt och konstigt vore det annars. Men förhoppningsvis har ni haft en solig eftermiddag, kanske kunnat vara ute på en promenad och att deppet är på väg bort och du som sagt är på väg upp ur det!
Många kramar till Er!//Maggan

Anonym sa...

Det är så konstigt att se ens egna kropp förändras. Jag förstår inte att jag ska bli äldre liksom=) Rynkor????? Efter grav. blir det ju extra påtagligt att kroppen inte ser ut som vanligt! KONSTIGT! Man kanske vänjer sig??? Snart ser du nästan ut som vanligt igen...lovar jag! L

Åsa sa...

Hej, det var jag som verkligen snubblade fram till er och höll nästa på att mosa dig och lille Milo på stan idag :) Förlåt för det! Men jag kände att jag verkligen ville säga hej..Sen svor jag för mig själv att jag inte berömde er, det skulle jag gjort: för jag läser verkligen era bloggar varje dag! Milo är verkligen söt!! Kram och trevlig helg från Åsa i Norrköping

Anonym sa...

Hej Jonna Du är jättesnygg som du är! Min dotter springer ner frissan, klipper färgar o jag o andra tycker hon är fin ,söt innan besöket. Hormonerna? Men det gör inget man slutar med "springet" sen . Rolig var hon då hon köpte antirynkkräm till mig då jag var 29! Jag såg ut som en tornåring./foto/ Jag kände mig inte gammal. Denna utseendefixering gör mig ibland arg men inte på DIG! Har slutat för länge sedan färga håret, har hittat min stil för jag tror det är det det handlar om. Lite deppigt tillfälligt är det efter att ha fått barn, kroppen förändras, men många tycker man blir vackrare och det syns i ögonen mest det säger bla. min tränare på gym. med flera och Marcus älskar dig o så Milo! Krama Milo min gosefavorit efter mina barnbarn . Krama o ha en trevlig solig helg. mormor

ullrika sa...

det sköna med felfriserat hår är att det växer ut/bort/går att klippa av. annat som blir fel är inte alltid lika lättfixat.

ibland känns det förjefla tungt. då är det bara att lida igenom. för sen går det uppåt. förr eller senare. och då är det schysst att ha dom där svackorna som referens. för om allt jämt vore bra då skulle man ju inte veta om det?!

mestaste kramamen!!