tisdag 5 maj 2009

tisdagkväll

Sitter och äter min kvällsmacka med veggopastej och egengriljerad skinka samt dricker min havredryck. Av hallon. Kör lite försiktigt med mjölkprodukter fortfarande även om en latte lätt kan slinka ner ibland. Måste alltid tanka innan läggdags. Som ammande mor är man aldrig ledig och nattmatningen tar på krafterna. Rejält. Och råkar jag vara hungrig då kan jag garanterat inte somna om.
Milo sover. Marcus med. Så också Stella och Akilles. Min underbara familj väntar i sömnen på mig och snart är jag där med.
Förhoppningsvis.

Imorgon ska jag ringa sjukvårdsupplysningen. Kan inte ha det så här. Nya kliande prickar har letat sig fram och visar nu sitt fula tryne på mitt. De kanske inte är finnar trots allt, har försökt snacka med dom, men de verkar inte fatta ett endaste ord (hö hö). Hoppas tanten i luren kan ge mig råd.
Så. Nu är mackan i magen med rosa havredryck som sällskap.
Dags således för säng.

God natt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har följt din blogg med spänning ett tag och fick själv en son den 9 januari!
De här "finnarna" du pratar om kan vara något jag själv fick för några år sedan som heter perioral dermatit. Liksom röda utslag runt munnen och näsan. Jag fick nån gel mot det och nu klarar jag mig med en kräm från apoteket - aderma tror jag den heter. Bara ett litet tips.
Lycka till med allt!
Kram Charlotte

Anonym sa...

Oj, nu blev jag också hungrig, får ta en macka jag med. Sunt av dig att tanka lite extra innan läggdax och det går bara inte att sova om magen bara skriker "jag vill ha mat". Så skönt att dom båda andra sover, nu är det din tur också! Sov så gott!
Och jag blir så glad när jag ser att du ska ringa i morgon betr dina prickar! Finns ju inte någon som helst anledning att vänta och se om dom försvinner självmant, det finns säkerligen bra hjälp för dej att få så du slipper eländet, finnar eller inte, elände är det ju för dej. Å eftersom "finnarna" inte förstår, så är det nog inte finnar utan annan form av utslag, förmodligen hormon-skit som ska ut. Nu går jag och tar min macka. Ser fram mot info i morgon vad lur-tanten har för råd att ge dej! Natti!

Anonym sa...

Hej!

Låter som Rosacea vilket förvärras om du provar kortisonkräm så gör inte det!(Inga blåsor och efter det gula krustor va? Isådana fall svinkoppor-impetigo som botas med tvål/vatten/egen handduk och Microcid receptfritt från apoteket)Brukar vara effektivt med Tetracyklinpreparat mot Rosacea men detta kan ej användas i samband med amning. Få en tid på vårdcentralen för hjälp av någon läkare!

Kram från Ingela/distriktssköterska

Anonym sa...

Jag vet inte vad det var men jag hade röda kliande utslag ungefär som du beskriver i vintras. De försvann efter två,tre veckor. Har ingen aning om vad det var men det var inte svinkoppor.
Trasselelin

Jen sa...

It's most likely the hormones, Jonna. Soon your hair will also start falling out in alarming numbers, but don't worry about that either. That's just how it is a couple of months after giving birth. Try dipping a bit Hydrocortisoncreme on the pimples over night, that takes the worst inflamation away.

Anonym sa...

Hej tycker inte veggopastej och hallonmjölk på havre låter så gott. Strongt gjort....