onsdag 6 maj 2009

uppdatering: prickar

Det ringer någon från VC tjugo i fem. Tanten i luren tyckte jag skulle ringa dit och boka tid "väldigt svårt att säga i telefon såhär vad det är du har". Jo det fattar jag ju. Hoppas bara jag får en tid snabbt. Ett par nya kompisar dök upp under natten och snart har jag inte plats för fler.
Marcus var iväg på grabbfika med Milo tidigare. Och som jag saknade lilla älsklingen! En grej att gå iväg själv en snabbis och fika med en vän, men att vara hemma ensam medan grabbarna är iväg var ingen hit. Samtidigt som det nog får bli en vana. Skönt att ta en dusch, fixa lite hemma, klappa katterna och bara vara för sig själv. Jag till och med diskade, något som jag helst inte upprepar på ett bra tag. Hatar det. Väldigt bekvämt då med en man som finner rinnande vatten terapeutiskt. "Dags för terapi Marcus?" Och så ställer han sig där och diskar. Alltsom oftast visserligen utan att jag ens behöver påpeka det.
Nu sitter han (Milo) i sittern och skrattar åt nallarna och bollarna som hänger på en armlängds avstånd. Marcus sitter bredvid och äter piggis. Får se vad jag ska hitta på.

Ha en härlig onsdag alla ni där ute, inne!


Glad Milo i pappas knä.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Han är så otroligt fin din lilla son. Vilken guldklimp =) Hoppas ni får fler sådana skatter i framtiden.

Tack för en jättebra blogg som jag följer slaviskt =)

Kram Rebecca

Anonym sa...

Ska bli spännande att höra vad dom sa på VC…..
Bra med pappa-barn-fika på stan en stund. I och för sig förstår jag att du inte tyckte det var någon hit, men för 17 – njut av varje sekund av egentid, men strunta i disken nästa gång och låt Marcus ta hand om den! Fast jag kan ibland också tycka det känns skönt att stoppa händerna i varmt diskvatten, men märk väl – bara ibland!
Bra bild på den lille glade Milo, alltid lika kul att få se, och som han växer!
Idag har inte vädret visat sig från nån bra sida, har regnat hela jädrans dagen.

Malin från Malmö sa...

Så fint smile! Underbart när man lyckas knäppa dom med kameran i just det ögonblicket. Men vad dom växer snabbt dom små liven...min lilla blev fem mån för nån vecka sedan och henne får jag jaga på golvet redan då hon lärt sig att "åla" sig fram i faslig takt för att undersöka varenda vrå och icke-barnsäkra grejer som finns i lägenheten...
Din blogg gör verkligen min dag, så kul att läsa om vardagliga grejer om en tjej som skriver som det verkligen är!...Har följt dig först på FL och senare här..TACK!
Ha en skön vecka! Pussar till Milo också!

Anonym sa...

Otroligt söt Milo är, hoppas han inte får sin pappas (och farbrors) mörka ringar under ögonen bara! Såg en bild på dessa två på Marcus blogg....:):)

Hej från Pelle Sjöman

Öländskan sa...

Vilken gó bild, han verkar vara ett riktigt litet charmtroll, lille Milo.Passa på att njuta för det går snabbt i utvecklingen och händer så mycket för varje dag.
Kram och må så gott.

JenJen sa...

Jag är så glad för er skull, att det går så bra, och att ni har en sån kärlek/stöd/gemenskap med varandra..

Hanna and Helena af Sweden sa...

Fy, vad söt han är Er lille son! :)Din blogg är också himla trevlig. :)

Anonym sa...

Har ni inte heller diskmaskin?? Trodde att det bara var vi som handdiskade=)Från och med nu ska jag tänka terapi när jag står där=) Mer terapi i vardagen kan behövas, liksom smyga in det. Brabra! Tack! Linda

Anonym sa...

GULLUNGE!

Anonym sa...

På tal om kompisarna...
Jag har haft två missfall..efter den första dök dom upp, så sjukt jobbigt, nu har jag haft i tre år...hormonrubbningar.Jaja iallafall Dermalogicas produkter, dyra som fan men funkar om man använder regelbundet och går på behandlingar...

Men det ordanar sig säkert.
Du har solen med dig.Kraam

Ingrid sa...

Vad fin han är er lille kille!

Pempan sa...

Så himla fin lite kille ni har!
Helt underbar :)

Josefina sa...

Hejsan hopp!
Fann in hit och började läsa runt lite.
Hmm... vilken VC tillhör ni?
Jag hade nämligen Kungsgatan då jag bodde på Norra Promenaden, men blev där behandlad som en "produkt" och det är inget kul med tanke på att jag var där för depression + ångest..
När jag flyttade upp till haga, så valde jag att byta VC till Sandbyhov och jag tänker INTE i dagsläget byta VC!
Trivs jätte bra med bemötandet på Sandbyhov VC.

Verkar inte som ni är nöjda med er VC, vart ni nu än har.. men JAG kan rekommendera Sandbyhov och rekommenderar även INTE Kungsgatans.

Lycka till med allt!
Kramiz Josefina