onsdag 20 maj 2009

utvilad

Det måste man verkligen säga att vår lille Milo denna onsdagmorgon är.
Han somnade alltså för andra gången runt halv elva igår, vaknade lite lätt vid fyra och skulle äta, trodde jag. Istället somnade han om efter en klapp på stjärten och sov till kvart över sex! Då jag fullständigt chockad satte mig för att ge världens hungrigaste kille första nattmaten. Efter den blev det två timmar till och nu gymmar han glatt tjutande. Älsklingen min! Öppna förskolan var en succé. Vilket ställe.

Jag är fortsatt överlycklig, har inte märkbart ont i ryggen (heja!), mer i benen, men det är av allt promenerande och känns som en bra och nyttig smärta.
Idag kommer Marcus hem och det är den berömda klicken grädde på moset och tillvaron.

Tra la la laa...

7 kommentarer:

Anna sa...

Åh, vad roligt att ni kom iväg till öppna förskolan. Är man så liten, så behöver man få träffa och leka med så små. Är man mamma, så behöver man få träffa och prata med andra mammor (eller pappor).

Blir så glad när jag läser vilken fin dag och natt ni har haft. :)

Anonym sa...

Härligt! :)

Titti sa...

Blev så glad i hjärtat när jag läste ditt inlägg idag! Det verkar som att solen lyser på din lilla familj idag och att det är på väg åt rätt håll. Har följt dig en stund då jag själv har gjort två IVF-försök som slutat i missfall och ska göra ett nytt försök i höst. Din blogg har hjälpt mig att fatta det beslutet efter att ha vridit och vänt på alla tankar en bra stund. Ni är ett bevis på att hoppet lever. Må gott och sköt om er!

Anonym sa...

Gud vad skönt, vet hur bra det känns när nattrutinerna börjar ta sig, även om det blir bakslag så blir de färre med tiden. Kram på er och pappan som kommer hem idag!

mia sa...

heja! heja!
fina ni var i tidningen som kom på posten idag ;)

Anonym sa...

Härlig berättelse om en god natts sömn! Det var ni verkligen värda.
Kul med öppna förskolan, att du tycker det var en succé!
Skönt att Marcus kommer hem idag efter några dagar i Rom, så du dels får lite avlastning men också att ni får umgås i er lilla familj och njuta av varandras sällskap alla tre. Kram Maggan

Charlotte sa...

Det låter som en härlig natt! Öppna förskolan är det bästa som finns och det blir bara roligare och roligare ju äldre dom blir!!!