onsdag 19 augusti 2009

brun blå grön mittemellan

Milos ögon var blå vid födseln som de är hos många barn, men på sistone har de förändrats och blivit melerade och kommer nog landa någonstans i bruna färgskalan skulle jag gissa. Hursom är de dom vackraste ögonen jag sett.
Jag själv var blåögd tills jag var ett halvår och har ju sedan dess som bekant bruna ögon.
Marcus har blå, medan resten av hans familj har bruna.
Min äldre lillebror Toni är också ensam blåögd i familjen brunöga (ha ha, det lät kul).
Min yngre bror Aleksi föddes med mörkt bruna ögon så det blir spännande att se hur hans avkomma reagerar på den dominansen. Flickvännen Lisa har ljusa blå.
Så det kan nog bli antingen det ena eller det andra för de allra flesta.
Men spännande är det såklart att se vart det bär väg.

Nu ska vi ut och rulla i vagn.
Milo ska skjussa mig för en gångs skull. Mamma har träningsvärk och känner att hon gjort sitt bakom vagnen för ett tag.
Nä då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

-Ok,så då blir det inga FITNESSJONNA-kort idag då kantänka......? K 1

Rebecca sa...

hej jonna, vet du vem man ringer till om man vill spela på en bra plats i norrköping på kulturnatta?

Anonym sa...

Milo har bland de finaste ögon en liten parvel kan ha. Stora och nyfikna, glada och lyckliga! Det riktigt lyser om dom på allra flesta bilder du visat oss! Färgen på dom spelar mindre roll egentligen. Och hela Milo är så jättesöt coh fin, en riktig liten goding!
Hoppas ni hade det bra på promenaden och att inte din träningsvärk var/är alltför besvärlig, även om jag förstår att du känner av träningen.
//Maggan1

Annika M sa...

Jag blir inspirerad av din träningsstart och tänker att kan du så kan väl jag också. Så det så!!! Fast tid att gå på gym finns inte med nästan heltidsjobb, två barn och en timmes pendling till jobb. Däremot bor vi fem meter från ett motionsspår. Finns liksom inga ursäkter. Nu du... nu ska även JAG i form :).

För övrigt har Milo så vackra, pigga, busiga ögon. :)

Mina barn har ljusblå, pappan nästan ljusgrå, jag själv blå med lite brunt i (konstig blandning). Min mamma har blå, hennes syster och bror bruna, min mormor hade blå och min morfar bruna. Så kan det bli.