fredag 21 augusti 2009

dj Milo




Åh vad han gillar sin gåstol, våran älskling!
Det är verkligen höjden av glädje när han får springa runt i den en stund.
Han far åt alla håll, helt okontrollerat kan tyckas, men efter att noga ha iakttagit hans förehavanden i den ett tag vet jag nu att varje rörelse är noga planerad.
Det börjar med att Milo ser något han vill åt, kan vara någon av katterna, motionscykelns pedal eller något på soffan, sedan börjar den brokiga resan dit och fram kommer han. Varje gång, om inte mattkanten sätter käppar i hjulen och gör den det, tjuter han ilsket till för att kalla dit någon av oss så vi kan hjälpa honom vidare. Sen fortsätter färden.
Helt underbart att se honom trampa på!
På brickan framför, i stolen finns en boll som snurrar och den snurrar han närmast nonchalant med cool trefingersfattning. Konstant snurras bollen. Blicken kan vara riktad åt ett håll samtidigt som fingrarna far över bollen med en nästan kuslig exakthet.
Förutom bollen, finns där en massa knappar som spelar djurläten och musik och såklart ser han till att ackompanjera sin tripp med precis allt det samtidgt, för att emellanåt förstärka det hela med diverse egna ljudeffekter.
Så himla härlig han är vår son! Min älskling!
Nu sover han.
Hoppas gott och länge.
Imorgon har jag tänkt vara utvilad och på förmiddagen gå på ett nybörjardanspass. Iiiih. Får väl se hur kroppen svarar på dagens träning först, men förhoppningsvis står jag där i morgon och hoppar...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Först och främst, fina bilder. Jag ser ju och också hör honom när han far runt i sin stol. Ser hur man snurrar bollen och knapparna på stolen och hur han ackompanjerar det hela med egna ljud. Underbart!! Åh vad jag riktigt längtar alla dessa ljud och rörelser!
Woe, ska du börja dansa också? Kul! Men lilla kroppen kan ju få en chock av både gym-pass och dans! Det märker du ju och är den enda som kan avgöra hur mycket kroppen orkar med. Men dans är ju inte fel, musik är ju bara den i sig själv avkopplande och ger en avslappning som kan vara guld värd. Eller ingår dansen i gym-träningen? Kanske är det så förstås.
Hoppas sömnen blir god för er allihop. Sitter och lyssnar på Marcus på Karlavagnen. Han fick ju vänta in fri-idrotts-vm pga regn i Berlin, måste väl vara lite frustrerande att sitta och vänta även att Marcus är idrottsintresserad. Fast jag tror nog Marcus gillar fotboll mer än ex-vis fri-idrotten. Men vad vet jag?
God natt och kram från Maggan1

Tessan sa...

Han är ju så sjukt söt det lilla grynet!

Ditte sa...

En sån liten solstråle!

Anonym sa...

Hej God fm Jonna! Denna lilla sötis skulle jag krama hur mycket som helst, vilka fina bilder! Marcus o andra måste protestera mot all förb idrott som stör programmet. Tycker om idrott ser ganska mycket även VM, o tänker nu lyssna på radion stäng av Tv.n Vad håller de på med svenskars o andras misslyckade höjdhopp.Och vi kan ju se på Tv istället. Blir lika sur som regnet, .Skall maila Tv 4 igen men de bryr sig väl inte om lyssnarna. Nåja en mig närstående körde rally med sin gåstol , det var musikknappar på den som han spelade för oss. Har världens finaste bilder när hanb "spelar " för de som vill lyssna o de gjorde vi.Så uthärda musiken de blir sååå glada. Vad katterna tycker vet jag inte , men de kan ju gömma sig. Har plåster överallt på tassarna inte katten /jag/ behövde byta uteskor för hälarnas skull. Dansa och ha KUL , . Men jag har svår godisabstinens får springa nåja förbi affären, lite skall man väl unna sig. KRAMA lillego.

Anonym sa...

Hahaha.......det måste vara mycket lyckligt och roligt för honom att komma någonstans av sig själv därhemma.Jag tycker att det är så himlans bra att du startat upp lite projekt ,det mår en så bra av på många sätt vet du.K 1

Öländskan sa...

Jag kommer ihåg mitt lilla barnbarn som for omkring i sin gåstol.Hon tjöt av glädje när hon studsade fram, men lika förbaskad blev hon när det tog stopp. Man var helt svettig för hon kom runt i lägenheten(hallen köket vardagsrummet)och alltid tog det stopp någonstans.Tiden går fort nu är hon 9 år. Kram till er hela familjen

Amanda i Ghettot sa...

Han är bedårande söt!

Andreas sa...

En kopia av dig Jonna verkligen/Andreas