måndag 3 augusti 2009

the show must go on

En ok dag ur väder- och annan synpunkt verkar det bli idag.
Den första måndagen i augusti pågår, en måndag då många släpat sina steg och med de resten av sig själva till jobbet efter en alldeles för kort ledighet.
Själv börjar jag min ledighet åter idag. Föräldraledigheten. Den enda ledighet då man inte är ledig någonting, snarare mer upptagen än någonsin faktiskt. Samtidigt finns det just nu inget som är bättre än att vara med sitt barn och se honom utvecklas, se de små framstegen från dag till dag och vara med, uppmuntra och heja på de små färdigheterna som tar all energi och tid av den lilla underbara människan som är min son.
Han har slutat backa. Nu är det framåt som gäller även fast han ännu inte kommer dit. Men snart så, väldigt snart. Vi lyssnar på finsk musik, han sjunger med och jag dansar, en uppenbarligen väldigt rolig dans av skratten den lockar att döma. Måste säga att det är oerhört tillfredställande att vara så himla kul hela tiden och ha den gladaste och mest lättroade publiken en "stjärna" kan drömma om.
Nu måste showen fortsätta, hör honom ropa efter mer.
Ha en fin måndag.

2 kommentarer:

Annika sa...

Njut av din föräldra"ledighet" så gott det går. Trots sömnbrist. Jag har i nästan sex års tid nu nästan inte sovit en hel natt alls. Har två killar som sovit dåligt på nätterna. Men jag och maken delar upp det. Jag går inte upp varje gång. Jag har fått sova någon annanstans ibland. Men jag är TRÖTT, ska erkännas. Och sover dåligt även nätter då barnen sover bra!

Njut av att du kan roa din lille myskille också. Min nästan sexåring har börjat inse att mamma kanske inte kan allt, att det finns andra som är roligare, mer spännande etc.... Hmmm....

Anonym sa...

Visst är det så att det inte finns något bättre än att se sitt barn utvecklas, se dom små framstegen dag för dag och att få vara med i detta! Du har så rätt!! De här dagarna och framstegen kommer inte tillbaka! Så det gäller att ta till vara varje sekund och minut och vara med.
Hoppas ni haft en bra dag idag! Här har varit varmt, fuktigt och helt vindstilla. Har knappast gått att andas alls, men nu känns det något bättre fram på kvällen, misstänker lite åska och kanske en regnskvätt.
Ge Milo en stor kram och en även till dej! /Maggan1