måndag 17 augusti 2009

svettigt blir det

Idag gick jag in där.
Med bestämda steg närmade jag mig kassan och kvinnan bakom.
Nu har jag ett medlemskap på Sats.
Och på den vägen är det som komma skall.

Var tydligen ute rätt dag. Sista för att få ta del av sommarerbjudandet vilket gör att jag sparar 1 400 kr på ett år.
Det var inte så mycket snack egentligen. Kände på öppna förskolan i förmiddags när vi dansade runt, runt, runt att snart så ramlar jag ihop om jag inte får ordning på ryggfan. Bästa sättet att göra det är med diciplinerad träning. Styrketräning.
Därför gick jag in där idag och kom ut med ett medleskap på fickan.
Nu gäller det. Ska träffa instruktör imorgon och sen bär det iväg. Ska blir stark i rygg och bäcken och träna upp rumpa och lår så de fyller ut jeansen lite bättre. Släpa på ett sladdrigt mittparti i snygga tighta jeans känns inte så hippt. Dessutom vill de nästan sitta för löst och så kan vi inte ha det, alltså måste jag pumpa upp lite mer volym i stussen.
Känns bra måste jag säga. Var helt uppjagad och svettig efteråt, men glad. Vi bor vägg i vägg med gymet så nu finns inga ursäkter. Två gånger i veckan ska jag sikta på.
Och basta efteråt.
Kanske någon gång bara basta.
Gött.

5 kommentarer:

Gråa musen sa...

Jättebra Jonna. Det kommer göra din kropp gott. Kanske sover du bättre också på kuppen. Stort lycka till med träningen. kram

Anonym sa...

Vilket kap! Spara 1400 kr på ett år och dessutom få medlemskap på Sats och börja styrketräna! Det här med träning är säkerligen inte alls helt fel, både för kroppen och själen. Spännande att du ska träffa en instruktör i morgon. Och att dessutom ha gymmet vägg i vägg är ju helt perfekt!
Undrar lite hur det går med lille Milo och hans tandsprickning, har det kommit någon liten bissing än?
//Maggan1

Anonym sa...

Hej Jonna! Lycka till verkligen ! Min ryggfan har blivit mycket bättre , när värsta träningsvärken lade sig. Kämpar nu med ömma hälsenor flera månader o lagt om träningsprogram men skam den som ger sig. Läk. skall kolla. Huvudsaken ryggen blivit mycket bättre! På kuppen nu när jag tränat så länge har jag blivit nästan!!! snäll , . I alla fall sållar jag bort mycket skit o. så har jag tagit för vana vila en halvtimme efter passen.Muskler väger ju mer , gömt vågen Rutig mage struntar jag i får ju igen jeansen . Har lätttränade muskler så väljer därefter . LYCKA TILL!!!
Krama Lillego alltid.

mini sa...

den där motivationen skulle den här mamman också behöva. en överdos av den! mini

Anonym sa...

ardSkönt att komma igång.
Men du måste träna mer än 2 ggr/vecka om det ska ge några resultat.