tisdag 25 augusti 2009

tankar mitt i dansen

De dansar så bra! Med min egna så du kallar det dans häromdagen färskt i minnet fattar jag inte hur de gör det. Men bra gör dom!

Blev full i skratt av Maggan1's kommentar angående sova utan tutte:
"Oj, vad duktig han är Milo. Somna i egen säng utan tutte! Det lyckades vi aldrig genomföra med våra. Jo, somna själva i egen säng, men inte utan tutte. Det skulle vara en tutte i munnen och en i vardera handen att "pilla på"."

Det roliga är att med tutte menar jag min. Alltså inte nappen utan bröstet. Medan jag antar (och hoppas) att Maggan pratar om just nappen, den plastiga. Annars vet jag inte hur många tuttar som var inblandade i nattningarna där -Kalla in grannen, en tutte ska pillas på!
;-)
Roligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du Jonna, det här blev ju jättekul! Ser framför mig hur vi kallade in grannen, så att våra barn hade något att "pilla på"! Hahaha!! Tur att du antog och hoppades rätt, att det var den plastiga tutten jag menade! Oj, vad roligt, jag ser framför mig vilka grannar vi hade på den tiden och vilka/vilken som skulle kunnat vara aktuell. Jag uppskattar människor med humor! //Maggan1

Anonym sa...

Och din granne Maggan 1 vill nog helst glömma det...... Det är bra att ni försöker bryta den lilla "ovanan" nu rätt snabbt.Han är van att ha det så men det funkar ju inte för er så var konsekvent och bryt.Tro mig,jag vet att det svårt med den lilles besvikelse men det är ju helt nödvändigt av flera skäl. K 1

Gittis sa...

Hihi, i Norrland säger vi ju tutte om nappen och det har ibland blivit lite roliga missförstånd när vi träffat släkt och vänner som bor på annat håll :)Så jag läste "rätt" men din tolkning var mycket roligare!!!!!

Fröken Ellinor sa...

Det är nog dialektalt, vi sa också alltid tutte om napp när vi var små ;-D Men det blir ju onekligen sjukt kul!

Tautolog sa...

Tutte? Tutte är väl tutte? Alltså kvinnobröst? Om man kallar nappen för tutte, har man då helt och hållet resignerat som sexuell varelse? Är man då inget annat än en mor? Jag förstår inte och jag är från Norrland.