söndag 2 augusti 2009

välkommen sömn

Som han stretade emot. Den lille kämpen. Nej, nej, nej jag vill inte liksom kved hela hans uppenbarelse när jag sjöng och klappade pyttestjärten i sängen.
Älskade sötaste och tröttaste lilla Milo min Milo bara vägrade sömnen, tills han inte orkade längre. Sömnen vinner, det gör den alltid. Till sist. Men att det ibland måste vara så svårt innan, så jobbigt.
Han är sin mammas pojk, ingen tvekan där. Jag måste börja föregå med gått exempel och välkomna tröttheten och sömnen när jag kan, när tillfälle ges. Nu har jag inte samma möjligheter att lägga mig och sova (hade jag det skulle jag köra en törnrosa) så som han min kärlek har, men när jag kan, ska jag också.
Försöka i alla fall.

Snart ska jag. Försöka.

Först äta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas han fortfarande sover. Oftast är det ju så när dom små liven blir för trötta att dom har jättesvårt att varva ner och somna. OCH vad som stretar emot då, för ”allt smör i Småland” skulle min mormor ha uttryckt det. Men till sist somnar dom, helt slut. Och mamma också helt slut! Hoppas verkligen Milo sover ett antal timmar nu och att du också får sova lite mer den här natten. Ni behöver nog det båda två tror jag. Sen har väl Marcus ett par sena jobbkvällar kvar veckan som kommer, men efter det kanske han kan avlasta dej lite några nätter så du får sova (med musicerande öronproppar och ögonbindel) och så får han kanske sova lite mer på dagarna. För det här med nattsömnen för din del är nog vad du behöver. Men som jag skrev förut, det här är en period som Milo har med orolig nattsömn, och snart kommer han att sova många timmar i sträck igen. Han är ju nu inne i ett nytt litet steg i sitt liv, 6-månaderssteget och det tillsammans med kommande tänder påverkar även sömnen!
God natt och jag hoppas Sov gott!
Kram Maggan1

Anonym sa...

Men försök att ta alla chanser,vila när han sover middag även mikrosömn är bättre än inget.Lägg dig tidigt när han sover,ligg och läs åtminstonde den vilan är också bättre än inget när du är ensam med honom,hur tråkigt det än låter så följ Milos rytmen ett tag...kanske tom. ha tv:n i sovrummet utan ljud el. med hörlurar kan vara sövande inte alltid men kan vara.Menade inte att du ska ta in på hotell när stora M är hemma det blir ju för dyrt men hos en vän kanske ibland.Och ett tips,övertrötta barn kan bli för upplivade och tom. piggare om det skojas vid sängdags. Oj,vad söövande detta blev då...ZZZZZZ

Louise sa...

Hej! vilken fin blogg du har ska vi lägga till varandra på blogglovin?:)

Pernilla - Bride to be sa...

Visst är det lätt att skriva Milo min Milo, blir så mjukt på något sett eftersom Milo är ett ganska kort o rakt onamn annars .

Milo är världens fiunaste namn och bärs bara av världens finaste söner, thats true.


Kram på er.