söndag 25 oktober 2009

gävle by night

Hos mamma och pappa muumin med Milo. Åkte tåg hit med bror som hjälp, en resa som gick supersmidigt. Killen var glad och sprallig och sen trött och sovande. Väl framme var det såklart gåstol, hundjakt, lek på golvet och mys med mormor och morfar som gällde.
Nu sover min skatt.
Själv har jag förutom tackat min lyckliga stjärna, Gud och allt annat som kan ha ett finger med i spelet som lett till det underbara som är vår vackre son och som jag älskar än mer för varje dag som går (hur nu det är möjligt), badat bastu och ätit finnrökt älgkött, som för övrigt var det godaste jag ätit på länge! Att något smälter i munnen säger man ofta lite lättvindigt, men den här älgen gjorde verkligen det. På riktigt. Tänderna skar köttet som den hetaste kniven en smörklick. Mums.
Nu ska jag sova med.
Imorgon blir det trevligt umgänge med mormor så klart, Cissie och bror T.

Go' natt, go' vänner.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hoppas att ni får några mysiga dagar i Gävle! Ta hand om dej och familjen. Kram ÅSa

F.d Barnmorskan sa...

Godmorgon, mysigt att läsa om en dotter som skall mysa med Mamma och den lilla med Mormor, jag är den där Mormodern som mina små gryn skall mysa med idag, och min Dotter är också med på ett hörn. Vet Du vad, nu myser vi riktigt i Höstrusket. Have a Nice Day......

Anonym sa...

Supermysigt och vilken fin liten kille! Men du och Marcus verkar inte ses så mycket.. och hur ofta träffat han sonen? Ja ha så trevligt ändå och var glad även över att du och Milo har en mamma och pappa/mormor och morfar, alla har det inte och det är tomt som tusan. Kram till er alla tre!
Karin